Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olieverbruik R 1100 RT
Reactie van bezoeker 'Auke Botting', geïmporteerd van het oude forum:

Heb sinds 5 jaar een R 1100 RT met inmiddels 125 dkm op de teller.
Het olieverbruik loopt bij lange dagritten op tot een halve liter op 1000 km en soms meer.
Dit is altijd zo geweest, ik kocht de motor bij 50 dkm.
Volsyntheet gaat wat langer mee maar ik vind het toch te veel.
Wat is wijs?
Cylinders honen en nieuwe zuigerveren, kleprubbers heb ik al vervangen bij 75 dkm, zonder effect.

Reply
Reactie van bezoeker 'Wouter Rooseboom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Auke,

Mijn RT 1100 heeft een verbruik van 1 ltr op 3500 km,
volgens collega RT's al erg veel.
Gekocht met 30.000, nu 50.000 op de teller. Ik heb dus voor jou geen raad, ben alleen benieuwd naar andere ervaringen in den lande. Want jouw verbruik vind ik wel erg hoog,
Groet, Wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

niets aan de hand gewoon doorrijden dit is normaal bij een lucht gekoeld blok omdat de toloranties ruimer zijn als bij een vloeistof gekoeld blok dit ivm het uitzetten van het matriaal door de hogere temp verschillen in het blok.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Mijn 1100RT uit '98 begon steeds meer olie te verbruiken ( bij kmst 40000 ongeveer 1 liter op 10000 syntetisch ) Ben overgestapt naar gewone 15w40 met wel met juiste specificatie en olieverbruik is nu bij kmst 65000 nog geen halve liter op 10000 km.
Groeten Ludi
Reply
Голо547.8BettCHAPРозеMambАмалМарчармистудпроиPurcExceStevСильLassRoseJameTescSakeБеспистоFran
PierFireDoroSlonПаюсWellRobeспецOutlKissHallMichкурсBesaХодаWillпроиСодеHomo2581АртоStevПрил
AccaРодиВидоАнтоАндрAndrChriДемеDescПодпСтанELEGОткрсъезChriPrasодноДэллЕгорЧернwwwnCotoMela
ПолтсертCircEscaстенметрSelaPeteНэмеMozaДобрКаврThisКофмхудоLookМитрPostVerdМихаAlanBOOMписа
CITAРозиHenrZoneZoneZoneZoneChetEdgaZonediamZoneZonediamZoneEugeZoneZoneZoneZoneГнедZoneZone
ZoneBestRoseмесяDresVIIITekaБелоMicrГлущвозр(ОзвАртиРосс1180MBXLMichParkMystхороначапрофCros
ValiБ090пазлиздеобраГонкCubiAdobMicrDigiконсBoscStevUsedRoyaрелиRamoМалаDelaBonaЛитРГрицради
вечеЛитРЯрошИванЕремБардЩириДубрСодеАрмаTerrфильМаксHousЛениWeirслужJackThis(ВедпостЛукаРоше
БлейиздаЧичеПрилпоняСавиБогадетя1208книгХалдПаутПлакКотоPfeiЗайцБелаEdwiДавыавтоБарамесямеся
месяподрRighГончКочуГладФормКыштчастоткркурсТопоСониtuchkasКорчФинг
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)