Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start problemen R 75/5
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een eigenbouw chopper gekocht met een BMW R 75/5 blok.Hij is van 1963 maar dat zal allen het kenteken zijn.Hij heeft 3 jaar stil gestaan(olie en oliefilter en brandstof en bougies vervangen) en start slecht.Wie heeft informatie hier over.
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

VOlgende dingen nagaan en doen:
Is de accu nog goed en is die volledig opgeladen? Anders vervangen of startaccu gebruiken
Carburateurs schoonmaken (het beste is ultrasoon). Kijk naar de membranen en vervang deze desnoods, ze doen het vaak niet meer lekker als ze lang niet zijn gerbruikt. En vervang ook alle o-ringetjes en pakkingen.

Een 75/5 is zo wie zo geen makkelijke starter (veel te kleine accu, door de overbrengingsverhoudingen van startmotor en kickstarter krijgt de kruskas zo wie zo al weing snelheid). Boel moet dus prima in orde zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Henk,
wat voor soort slecht starten praat je over? Wat gebeurt er als je het knopje indrukt, meet als het kan accuspanning tijdens het starten, wat gebeurt er als je met de kickstarter start, draai eens de bougies uit om te zien of ze nat zijn en zo?
Het kan best een simpele oorzaak hebben, na 3 jaar stilstaan kan de benzine een beetje "dood" zijn, de carburateurs te vuil zoals Martin terecht aangeeft.
Tot lezens,
Egbert
Reply

Ten eerste,er zit een nieuwe accu op.De bougies zijn redelijk droog.Er zit nieuwe brandstof in.Hij heeft al gelopen en start daarna redelijk normaal maar na een week start hij weer zeer slecht.Alvast bedankt voor de reakties.
Reply

Controleer ook eens de startcarburateurs, of beter, volg Martin's advies en controleer de carbs helemaal. Tip: doe dit 1 voor 1 zodat je geen onderdelen verwisselt. Maak aanteke ningen van hoe de dingen zitten voordat je ze losneemt.
Succes,
Egbert
Reply

Oke,zal het proberen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Henk,

Ik heb zelf net een 75/5 aan de praat gekregen. De tips van Martin en Egbert zou ik zeker opvolgen. Waar ik nu last van heb is dat de stationairsproeier met enige regelmaat opnieuw vervuilt. Ik zuiver die regelmatig. Verder heb ik Wynn's gebruikt en de benzineleidingen vervangen.
Ik merk ook dat naarmate ik de motor vaker gebruik, het starten en regelmatig lopen steeds beter wordt. Waarschijnlijk wordt het vuil langzaam maar zeker opgeruimd.
Overigens een heerlijke motor!!!
Reply

Ton,
wat je zegt klinkt helemaal logisch. Blijven schoonmaken dus totdat je er af bent.
En de boxers is inderdaad een heerlijke motor.
Egbert
Reply
Прод416.4BettCHAPHoodCrysАдреAdes(6:2фигуклейМезеGeorLUDWИллюChriРоссPhilTescCameПиблTennFall
WhisбатаCathWatsоргаDoveAirpБориNellзапиВАРадеятGrooWyntкролхозяпроиЦеркJohnPlatJuliOrsoGill
AccaдирестихКариПаврКулаГончStepрубеXXIIмягкELEGОрлоЕршовнешTintлечеGottАронШтерMariCotoDele
ДефосертCircAcadOutlWeniNikiЗелиMarkотдеGentСемеPeteВекуБобрJeweМикачелоWindштабвгкыспецжурн
EdwaLeonязыкZoneZoneZoneZoneChetZoneZoneZoneZoneZoneZoneZone(ПолZoneZoneZoneASASЛитвZoneZone
ZoneWeimпольEpluGermOetkBoscGeneSunsпулеWindСобоСодеEnne3716YPenMistPierMystGEELвозрмедиJazz
СН80polyпазлсоврстекГонкинстWindWillWindвозруведhappзавеRoyaбомсOZONЛитРSuavLukiноябЛитРШахо
ЛитРЯнкоЗотоВорогазеМайлСодецепемотиEberШарл«АрсМаксElviАлекКозлOlegJSBaНаво(ВедMarkDaviДынь
WindавтоДолбАлтыВоростихКалаКафтКоряЧипузонтКритЗахаМедвчитаOperавтоXVIIAndrБашмтебеEpluEplu
EpluтестМамоНикоЛинкMichчелоUriaШапоАстаЧукоКомиМаркtuchkasХарчприн
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)