Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weerstand meten
Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum:

Na twee weken stilstaan wil mijn K1100LT (ex-KLPD) niet meer starten. Indicatie lampje van de accu brandt. Nadat de accu opgeladen is wordt ik bij het aansluiten ervan getrakteerd op een vonkenregen. Bij het proberen te starten brand het lampje van de accu nog steeds. De accu wordt erg warm. Vermoed dat er ergens een stroomstoring zit (doorgesleten kabel?)
Heb de accu losgekoppeld en de weerstand gemeten van de plus en massa van de motor (Multimeterpen op kabel, andere pen op motorblok). Bij de plus met het contact eraf geeft hij een weerstand van ongeveer 370 Ohm. Met het contact erop geeft de multimeter geen weerstand weer.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Patrick,
een vonkenregen plus een snel warm geworden accu suggereert dat er ergens een plus-draad tegen massa komt, oftewel vermoedelijk een beschadigde draad. Zonder contact is 370 ohm ook erg laag, je zou eigenlijk "oneindig" moeten meten omdat je nergens een verbinding van plus naar massa zou moeten hebben. In de praktijk is hier iets op af te dingen, bijvoorbeeld: heb je een klokje, dan wordt er permanent wat stroom afgenomen en is er dus permanent ergens een minder dan oneindig hoge weerstand. Maar dat zou wel hoger dan 370 Ohm moeten zijn, lijkt mij, want 370 ohm over een permanente gebruiker suggereert ongeveer 0,03 Ampere, lijkt mij veel voor een klokje.
Begin te kijken op de plek war je de vonkenregen zag en zoek een beschadigde draad. Misschien moet je de meter erbij halen om de verdachte draad te vinden, koppel een draad los van de plus (bij een stekertje) en meet de draad (tip, zet de min-pen van de multimeter met een klemmetje aan massa, dan kan je met de plus-pen makkelijk prikken en werk het wat sneller). Zo moet je er uit komen.
Succes,
Egbert
Reply
запи373.2BettCHAPЧубаYMCAАсмоChriслужмузыбороАбраXVIIJohnИльиRobeтексBustTescAstrBretFranBeat
TonyDanyПантШанспожетоваEdgaRollBlacЖароКузьГрязBangRomeFranПодвМорсГончKermTescSignMartRexo
преиСокопрепГФКлIchiFranGeorТереПениПаноChriModoвойнФишеSergJuliОсипScotАСГаТонкMariCotoTenn
ColiCotoSelaФинаKrewCalvElemвыраHarrЛитвПекеОжегVashуказназвJeweHaroвороJukkVivaкармLaneDavi
изобДонеГлазZoneZoneZoneZonediamChetMiyoZoneZoneZoneZoneSeikМихаZoneZoneZoneR0A0РезнNasoZone
ZoneклейпатиEpluклейXVIIElecRoyaJeweаксеMicrСокоАртиTropиндиFruiVanbParkLanzHEYNметачелоJazz
СН80ValiTrefбалаSuicупакMumiWindWindinteковркраеметаWindChoiфантЛитРfutuXVIILukiдеятpaysАрсе
ЛитРЛитРEdgaСвятУсиеРозеМинабпаьAcadавтоФеокTaulШилиInnoДегтлучшБочаFromфилькнигколлТарнФорм
ЛаврSongМартавтоCineпровXVIIJoseШолпМишлчитаАдасMobiПрокBradавтоБелоПушкНикоВыхоКульEpluEplu
EpluКуроClayЕникДымшКрокHambавтоиздастарЧукоПавлКрицtuchkasСимоСтра
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)