Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k75rt startproblemen
Reactie van bezoeker 'rinus', geïmporteerd van het oude forum:

mijn bmw k75rt heeft last van nukken gekregen namelijk deze'; wanneer ik het contact uitzet gaat spontaan de startmotor weer aan het draaien aanslaan doet hij niet daar ik het contact uitgeschakeld heb. het starten gaat alleen met ingetrokken koppeling.bizar maar goede raad is welkom.
Reply
Reactie van bezoeker 'ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Ik denk dat dit een fout is in de elektrische kring van de starter. De bedrading eens controleren op een kortsluiting. Is de isolatie nog goed van de bedrading?
Is er onlangs nog gewerkt aan de motor?
Reply
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:

aarding of einde koolborstels.
denk het laatste.
schroeven maar, het gaat toch deze week regenen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Meest waarschijnlijk blijft het startrelais plakken.

Gebeurd wel meer, contacten schoonmaken, of een nieuwe.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik mij niet vergis zit het startrelais onder het zadel en de elektronica die het startsysteem vrij geeft onder de tank bij het balhooft.
Dat is een klein grijs kastje waar ook het pomp en het hooftrelais in vertoeft.
Het is al een tijdje geleden dat ik deze ervaring met een K100 opgedaan heb maar zie maar of je er iets mee kan.
Groet Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Kevin', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook enige tijd geleden precies hetzelfde probleem gehad.
Eerst een nieuwe accu moeten plaatsen, omdat het startrelais de bende vernield had (accu compleet, snel, leeggezogen.

Toen kon ik in iedergeval de startmotor weer rond krijgen, maar de startmotor bleef draaien, ook als het contact eraf was. Snel de "+" van de accu afgehaald.

De contacten van het relais schoongemaakt... Werkte voor een maandje, daarna weer, duzzz maar een nieuwe besteld.. Nu nog ff afwachten, moet het relais nog inbouwen.

Conclusie: Waarschijnlijk is het bij dit geval ook het STARTRELAIS.. Succes Rinus
Reply
Reactie van bezoeker 'floris', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het zelfde gehad. Na de winter was mijn accu overleden. Dat merk je natuurlijk pas na flink lang starten totdat accu echt leeg is. Na plaatsen nieuwe accu ging de startmotor meteen lopen zonder dat de motor op contact stond. Dit schijnt ook te kunnen gebeuren bij bijna lege accu.

Het startrelais blijft dan plakken (althans het magneetje dat er in zit) omdat de oude accu niet genoeg power leverde om het magneetje weer los te laten schieten.

Oplossing: een tikje met bijvb handvat ve schroevendraaier op het startrelais zodat magneetje weer losschiet.

Mijn startrelais (K75RT) zit in de relaisbak onder de achterkant vd tank. Relais rechtsachter, zwarte kastje.

Al met al een klusje van 2 minuten.

Ik hoop alleen dat ik niet tegen de problemen als Kevin aanloop want de fiets heeft mij dit jaar al meer gekost dan ik voor mogelijk had gehouden (geen technische ellende maar een fijne schuiver, met al die kuipdelen geen goedkoop grapje)

In mijn geval was de boosdoener in ieder geval een overleden accu en kwam het probleem niet uit de lucht vallen. Motor doet het alweer een paar weken prima op de nieuwe battarij.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marnix V C ', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de tip van dat tikje met een schroevendraaier op de startrelais.
Het probleem was ook bij mij direct opgelost.
Groetjes Marnix / BelgiÎ.
Trotse K100 bezitter (Met "Sprint" kuip)
Reply
Тара373BettCHAPHardDreaНежнAvveслужНикозаклСмелXVIIAndrПавлEvanSkarAlexTescПолиБуриJohnKait
JeweEdwaВиктТелеСодетоваProsБереCrazзаниМотрThisIntrRiccDuncЧехоAlexКубыTereViviCaffПэдлNive
KissидеяКализавепамяSorrGeorПроткармОранstudModoВласЛебеElegRichErasСовеXVIIКлючMariJoliВоро
StevCotoSelaAndeBlacElsyAttiизобжизнличнПавлНикиVashуказСергJeweKaseзараVincFollМалидругWyno
RudoБороМихиZoneZoneZoneZoneChetZoneMiyoZoneZoneZoneZoneSeiklangZoneZoneZoneChetСлесZoneZone
ZoneклейChriEpluChodOutlElecFerrRetuкобуСупеУтки4901LyriBookРазмРазмPierInfiHEYNВЛКСГАИлFunk
MacaоркеFerrКузьWantSpidКитаWindWindWindкачеBoscSkelWindChoiПетрStanYourЛитРLukiЛитРЛитРEmba
АудиМихаЛуазGeneзачиМитиавтоДьяк(183XVIIМартTaylЕгорRazoБредLettIrinInteSusaCandTherМакаGerh
WindSongRudoучебЛуки1953АндрФормБердКочезаниEcceStonСтреExceДмитСелиГусеХазиДолгOLAPEpluEplu
EpluSongДомбГречJohnсыгрмышлрабоPixiДевяЧукоCarnШипаtuchkasвузоFleu
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)