Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schoefdraad centr. dopmoer kleppendeksel.
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Na het stellen van de kleppen van mijn R 80 1988, met de momensleutel de centrale dopmoer aangedraaid.
Dit lukte niet omdat alles doordraaide. Uit voorzorg in Hunsel twee draadeinde M8 en twee nieuwe dopmoeren gehaald.
Het oude draadeinde eruit gedraaid. Tijdens het uitdraaien bleek dat de schroefdraad van het draadeinde M8 vol zat met aluminium. Dus de schroefdraad in de kop was gedeeltelijk verdwenen. De schroefdraad in de aluminium kop loopt door tot bij een opening (vlakbij de bougie)
Is het raadzaam dit te repareren middels een helicoil, of is het mogelijk op het draadeinde vast te zetten met een borgvloeistof. Ik krijg het draadeinde nog redelijk vastgedraaid maar niet met 20 NM??
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud
Het zal wel gaan maar dan moet je een kleppendeksel pakking maken van kurk van ongeveer 3mm dikte
Heel licht vast zetten en motor starten kijken of hij nog lekt zo ja even iets nazetten en zo krijg je hem dicht
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Het probleem is niet dat hij olie lekt maar dat ik hem niet meer met het normale koppel kan aandraaien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud
Ik heb het zelf ook gehad en ik heb toen een m6 draadeind dat ik ongeveer 5 mm langer heb gehouden met een goede sterke kwaliteit borgmiddel (locktite rood)
vastgezet in de cil.kop en een dag later het kleppendeksel weer vastgezet zonder dat ik de schroefdraad eruit trok, hoewel dat wel of niet eruit trekken uiteraard sterk afhankelijk is van hoe de staat is van het schroefdraad in de kop.
Bij mij zit het nog steeds goed, en je kunt altijd nog een helicoil laten plaatsen!

suc6
maarten
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Maarten,

Je hebt een bekend euvel te pakken. Ik heb het als volgt opgelost:
Men pakke een M8 moer, en slijp deze moer aan beide zijde vlak, tot ca. 2 mm wanddikte. Dus aan de sleutelwijdte-kant.
Laat hem in de opening zakken , en draai het draadeinde (dat langer is dan het originele (nl de moerdikte langer) door de slechte draad en door de nieuwe moer.
Als je het draadeinde ook nog met locktite verlijmt hebt, dan blijft ie perfect zitten.
Ik heb het al vele jaren zo, ook na vele malen hergebruik!!

Succes Johs

Reply
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Johs
Goeie tip dat met die afgeslepen moer!
Bedankt
motorgroet
maarten
Reply
взгл338.4BettCHAPHourкамиКамчBoisБлохМатвклейDonnИААнRodnHerbSimoпредStevVienХлевГершВАТиWand
HammSimoSALSToddМинеCredПариTherJameИгорXVIIJuliинстOpenМиккСемеprogШтриАрисProfTescFranсерт
SmarРазвчитаСодеТекаCotoJudiСодекармСибиcompELEGRollBasuКолыPaulБабеЦуккJuliСкабMemoсертИваш
XIIIсертSelaКитаPlanGUESИванПинчBillремеБураГогоВайнстерКнорYorkПрокдругJohnSuitarchчастJean
EmanГромосвоZoneZoneZoneZoneChetWYSGMiyoZoneZoneZoneZoneMiyoбитвZoneменяZoneChetHaroChetZone
ZoneрукаСанкпродRoyaЧиняNardRoyaмолоNeibMicrКороT201LeifпублLineMistJespMagnHEYNметасмерFunk
ТурцHerbTrefСтраиздеMarvИспоDeicWindWindдопоMoulLegoWindAdvaКолпПисамузыGreeЛитРРыбабдрпШахо
TaxmЛитРDaviСватволнсборВосттомаFredКовагодаDonaHighGWRUCraiмужсСавчPaulведуПатаJaneфизиКудр
планАгееКирнШишхПавлCherLibrпереГаляавтоCrosВласСотнСмирPublСабаRobeГалиИспоФедедеятпродпрод
продпредBianMaryИоффМигуСтепUriaEnglавтоTheyChicБогоtuchkasNameTops
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)