Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75RT betrouwbaar?
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Dit type is sterk genoeg om de alpen te doorkruisen
Ik heb dit jaren lang gedaan met 2 personen op de motor en een aanhangwagen meeslepend .
De Motor hed ik met 100000 km verkocht zonder mankamenten.
Het enige wat je moet doen is soepel kunnen schakelen.

Gr Erik
Reply
Reactie van bezoeker 'Yvo Nollet', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou zeggen kopen die handel ,zeker een goede prijs.Ik rij zelf ook met een K75rt en heb nog nooit in de penarie gezeten ermee.En koppel ,aan 40Km/u in vierde en dan zonder morren naar.................................... zonder problemen en olieverbruik is bij mij 0,200cl/7500Km wat dus ook niks is (78000Km),
Conclusie ,koppel genoeg ge koopt dat ook niet om alle dagen aan 185Km/u over de baan te scheuren
Reply
Reactie van bezoeker 'ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Iedereen bedankt voor alle reacties. Als de testrit goed is ga ik hem zeker kopen
Reply
Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij elke dag naar mijn werk op de K75RT, zuinig, betrouwbaar, geen olieslurper, genoeg power......zei ik al betrouwbaar.

En heb je hem al gekocht?
Reply
Reactie van bezoeker 'erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn werkgever [ANWB wegenwacht] heeft ook een aantal k75s lopen.
2.5 ton zware km in de wielen en nog gewoon zonder problemen doorrijden.
Soms trekt men er een auto mee van de snelweg af.
Regulier onderhoud uiteraard gewoon doen en vervangen wat meneer BMW zegt.
Groet Erwin WW No 9107
Reply

Hallo Erwin,

Heb jij misschien wat foto's van die K75 Rt's (ANWB uitvoering)
Mijn werkgever heeft nu nog maar een paar K1100LT's en gaat jammer genoeg over op de Honda ST1300.
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Erwin,

Heb jij misschien wat foto's van die K75 Rt's (ANWB uitvoering)
Mijn werkgever heeft nu nog maar een paar K1100LT's en gaat jammer genoeg over op de Honda ST1300.
Jawel hoor [als je niet voor routemobiel werkt] heb ik wel een paar fotos voor je ;Ik moet ze nog wel even maken.
Naar welk adres moet de foto?.
Groet Erwin
Reply

hahahaha nee voor een ander bedrijf.
Jullie oranje lichten met gele motoren wij de blauwe lichten met witte motoren.
Overigens rij jij ook rond in Haaglanden?

Doe maar mike.e.mike@wanadoo.nl

Thanx
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Het kopen van een motor met lage kilometerstand heeft voordelen maar kan ook z¥n makken hebben. Let op de leeftijd van de banden, kan je nagaan adhv de code, bij ouder dan 6 jaar vervangen. Door het stilstaan kunnen er keerringen zijn uitgedroogd die daardoor kunnen gaan lekken. Daar zou ik me alleen niet door tegen laten houden maar het is dat je het weet. Ook alert zijn op de accu als de motor veel heeft stilgestaan en alle olies, de koelvloeistof en de remolie vervangen. Ook van stilstaan verouderen deze vloeistoffen. En niet vergeten bij de eerste rit een goede injectiereiniger bij je volle tank brandstof te stoppen. Moderne benzines verouderen snel waardoor het injectiesysteem door het stilstaan wat vervuild kan zijn. Voor de rest, gewoon doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Beste forumgebruikers,

Bij de proefrit van die k75RT heb ik ondervonden dat ik bij het terugschakelen van 4 naar 3 en van 3 naar 2 hard op de pedaal moest trappen( grote weerstand).Ik heb dat gezegd tegen de verkoper en die zei dat ik tussengas moest geven.Nadien heb ik dit geprobeerd en dan ging het inderdaad wat beter.
Vinden jullie dat normaal bij een motor van 1993 of is dat misschien een bewijs dat er iets hapert aan de versn.bak? Ik heb hem voorlopig niet gekocht.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)