Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75RT betrouwbaar?
Reactie van bezoeker 'ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet zo een motor in z.g.st te koop met 40000km van 1993 met onderhoudsboekje.
Eerst graag wat goede raad van de forumgebruikers.
Is deze betrouwbaar? (weinig pannes)
Heeft deze voldoende koppel om met relatief laag toerental in bv. Ardennen te rijden?
Hoe is de algemene indruk van deze motor en is een prijs van 3500
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Een K75 is zo'n beetje het beste wat BMW heeft gebouwd, als je niet op zoek bent naar vermogen.
Voor toerritjes of dagelijks gebruik heeft hij koppel en vermogen genoeg.
Betrouwbaarheid is prima, zeker bij een later model.

3500Ä is een goeie prijs.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Ludo,

ik kan de reactie van Paul volmondig be-amen.
Succes,

Willem
Reply

Bedankt voor jullie vlugge reactie.Ik vind het fijn dat anderen met veel ervaring mij raad kunnen geven.

Hoe zit het met het onderhoud ? Vraagt deze motor veel ( duur) onderhoud of kan dat evt zelf uitgevoerd worden ?

Zouden we bij enkele jaren nog onderdelen kunnen krijgen van een K75 ,want wordt die nog gemaakt?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Onderhoud is een makkie, kan je goed zelf doen.
Veel meer als olie verversen en kleppen controleren/stellen is er niet te doen.

Koop er een oliefilter-sleutel en een goed wphb bij, en met een basis-setje gereedschap kom je een heel eind.

Voor onderdelen hoef je je geen zorgen te maken, alles is nog te koop.
Sterker nog, BMW heeft een programma bedacht wat 'mobiele traditie' heet, hiermee willen ze alle gangbare onderdelen weer leverbaar maken terug tot 1949.(heb ik van horen zeggen)

Groeten, Paul.
Reply

Paul;

Waar kan ik zo een werkboek voor een K75 kopen?
Nog een vraagje, ik kan ofwel een R100RT met 61000km kopen of een K75RT van 40000km allen in zgst. Deze moet dienen om meestal met tweeen rustig te toeren.Is er hiervoor een voorkeur of zijn ze beiden geschikt?Ik ben
een beginnende motard.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou met alletwee een proefrit maken dan weet je snel genoeg wat je het beste past.
Ik persoonlijk zou voor de K75 gaan.
Vroeger een K75 basic gehad waar ik zeer content mee was.

suc6 met de aankoop
Arie
Reply
Reactie van bezoeker 'T Schoonveld', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Ludo.
Met veel plezier en met volle tevredenheid rij ik al een paar jaar K75RT.
Op je vragen zou ik de volgende opmerkingen willen maken, Een goed onderhoudsboek heb ik gekocht bij struik in leiden (www.onderdelen-struik.com).
Bij het aanschaffen van de motor zou ik erg goed letten op de eindaandrijving omdat veel mensen denken dat het cardan onderhoudsvrij is, Maar hij is onderhoudsvriendelijk d.w.z dat je de spiebananen eens in de 15/20dz km schoon moet maken en weer opnieuw in moet vetten met speciaal BMW vet en dit wordt nog wel eens vergeten.
Dit is goed zelf te doen als je een beetje technisch bent
aangelegen.Controleer het door de motor op de bok te zetten en het wiel heen en weer te halen,het wiel mag niet meer dan 5cm vrij heen en weer kunnen gaan en met een snelle beweging mag je geen tikken voelen
Voor de rest kan ik je gerust de K75RT aanraden.
Reply

Beste T

Bedankt voor de tip.Als ik het goed begrijp moet ik op de bok de motor in een versnelling zetten en dan heen en weer aan het wiel draaien.Ik mag dus max 5 cm speling voelen? Als ik dit snel doe mag ik tijdens die 5cm geen tikken voelen?Is dit correct?Hoe geraak ik aan die spiebabanen? Moet ik hiervoor veel demonteren? Ik zal misschien maar eerst die boek aanschaffen.

ludo
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ludo

Je kunt het best even naar de volgende site gaan:

http://home.12move.nl/bert.meijerink/index.htm

Kun je wat meer vinden over de K-serie.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)