Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemen na montage electronische ontsteking
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Math,

je moet meten tussen de 15 en de 1. Zie overigens nu dat de opgegeven waarden gelden voor modellen vanaf 1981. Er zijn geen waarden gegeven voor modellen daarvoor.

Bij de technische info van de ontsteking (Breindle-Grope, www.omega-oldtimer.de), ik neem aan dat je de zelfde hebt, staat deze info bij de Eigenschaften.

Mogelijk moet er toch een andere Bobine op.

Heb overigens de laatste tijd niet zo vaak gereden en al helemaal niet boven de 5500 toeren. Als het droog is zal ik in het weekend eens gaan gassen, om te kijken of er bij idd niks aan de hand is.

zal ook eens de bobines dan doormeten.

Groet Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Mannen,
elders op dit forum is al eens een hele serie geweest over bobines meten. Met het zoekveldje onderaan de onderwerpen lijst kan je dit wel vinden.
Succes
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Math,

je moet meten tussen de 15 en de 1. Zie overigens nu dat de opgegeven waarden gelden voor modellen vanaf 1981. Er zijn geen waarden gegeven voor modellen daarvoor.

Bij de technische info van de ontsteking (Breindle-Grope, www.omega-oldtimer.de), ik neem aan dat je de zelfde hebt, staat deze info bij de Eigenschaften.

Mogelijk moet er toch een andere Bobine op.

Heb overigens de laatste tijd niet zo vaak gereden en al helemaal niet boven de 5500 toeren. Als het droog is zal ik in het weekend eens gaan gassen, om te kijken of er bij idd niks aan de hand is.

zal ook eens de bobines dan doormeten.

Groet Robbert

Robbert, hen je al aan de gashendel gedraaid? Heb je ook problemen bij hoger teorental of niet?
Indien je geen problemen hebt zou ik graag weten welke weerstandwaarde je bobines hebben. Misschien dat je deze eens kunt doormeten? Ik weet trouwens nog steeds niet hoe je een bobine moet doormeten. Heb gezocht op dit forum maar helaas niet gevonden.

Groetjes, Math
Reply

Ja Math, eindelijk weer eens, vandaag wezen gassen van Den Haag naar Roosendaal. Zonder noemenswaardige problemen in 3 en 4 naar 7000 toeren en ook nog een redelijk stuk tussen de 6000-6500 toeren in z'n 5. Kan nog steeds niet zeggen dat ik boven de 5500 verschil merk tov mijn punten.(Rij overigens wel met Hoske dempers).

Moet nog steeds even m'n tank monteren en doormeten, maar had daar nog geen tijd voor.

Doormeten op de 15 en 1, kan niet missen.
Als het goed is gaan er twee groen-blauwe naar de 15 van de een en de zwarte naar je onsteking op de 1 van de ander. Dan is er nog een zwarte die de twee bobines verbind; de 1 van de eerste naar de 15 van de tweede.

Als ik gemeten heb laat ik het even weten.
Groet Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Bij het meten wel even alle stekkertjes losnemen, anders meet je misschien langs een omweg andere dingen dan je van plan bent.
Egbert
Reply

Math,

de weerstand van mijn bobines is 2,0 Ohm.
Het zijn voor zover ik beoordelen kan de standaard bobines.
Heb je zelf al gemeten?

Groet Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Math,

de weerstand van mijn bobines is 2,0 Ohm.
Het zijn voor zover ik beoordelen kan de standaard bobines.
Heb je zelf al gemeten?

Groet Robbert

Zojuist mijn bobines gemeten als ik over ze alletwee meet dan meet ik 2,4 ohm.
Er is dus niet mis met de bobines???

Math
Reply

Math, ik bedoel 2,0 Ohm ieder apart.

In jou geval 1,2 Ohm per bobine. Je zou eens met de leverancier kunnen bellen, of ze voor hun opgave de weerstand per bobine of de bobines samen bedoelen. Ik zou zo 123 ook niet weten wat er anders aan de onsteking mankeert.

Robbert
Reply
конф311.9BettCHAPkBitallaTempГвраremaRienСморплосКатрИванSharY1806435JoelMoreсереоконИллюDaft
JustAnthclosJohnтреуHydrWillОщенSlowХрисМурмWateMegaeasyперкИванHrisPeteMatiEsteSympIstvOLAY
CalvThomStepГеббБочасертСуздсвящжанрDeboCareModoStanErneLibePariJoanCtirРупа(МИФMariCotoсерт
Rabi(196SelaоблоIainPaliмелоXVIIAlanмолнстраVictкупюРашизаочSaraКваславиПроиAlleMariRodiAime
СмелПараАлекZoneZoneZoneZoneChetZoneMORGZoneZoneZoneZoneZoneРослZoneChetZoneATBPAdamZoneZone
ZoneOscaПахаFlasBingВладNardStieRobeаксеWindХоваOlmeИтал5000увлеHautпредPremBELLпотерекоJazz
ТурцчитапазлиздеGoviJeep(гитWindчитаRollLEGOBoscLighсертAdvaЛитРИллюTher(197seatGaiuЛитРСкри
ЛитРLiesискуAlbiФлотФейгБойкДулиSibeAlphTOTABryaпринShapактеполуLive(ВедКадрHeavдопоПатрВино
MongЦипеЧернЦимбGoolискуJillГорбопубиздаСергЛадыWindрегиГалистраРогаБлагVIIIБуроФормFlasFlas
FlasНерсAdolКасиШарыNeedRealВанцБезышколJeffMarmСергtuchkasиздаКляй
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)