Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemen na montage electronische ontsteking
Reactie van bezoeker 'Math Houwers', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, onlangs heb ik een electronische ontsteking op mijn R90 s gemonteerd. Ik ben er erg enthousiast over. De motor draait mooire rond en hij trekt veel beter bij lage toeren. Echter, als ik rond de 5500 rpm kom dan begint de motor in te houden (stotteren). Het lijkt alsof de onsteking het niet kan bijbenen. Ik heb keuze uit 6 verschillende vervroegingskarakteristieken. In de handleiding stond dat hij op stand "4" moest staan. Met deze stand heb ik hem dan ook gemonteerd. Toen ik dit probleem kreeg heb ik alle andere mogelijkheden geprobeert maar het probleem bleef. Wie heeft hier ervaring mee?

Mvrgr Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Meestal komen zulke problemen door slechte (massa) verbindingen.

Maak alle massapunten en/of verbindingen naar het motorblok eens goed schoon.
Trek desnoods een direkte voeding van de accu+ naar de ontsteking.

Probleem kan ook komen door 'bejaarde' bobines.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'vlek', geïmporteerd van het oude forum:

is ie gemonteerd op de dynamo met een rood blokje . zo ja heb ik hetzelfde probleem
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Math,

ik heb die ontstekeing ook op mijn 90s (zie ook mijn reactie op dat andere ont.probleem) en geen probleem.
Ik neem aan dat je het niet hebt als je punten er weer op zitten. Heb je al een andere vervroegingskromme geprobeerd?

Ben er ook achter gekomen dfat de basis afstellen akelig nauwkeurig moet zijn, maar ga ervan uit dat dat klopt.

Verder zou ik adviseren als het probleem blijft contact op te nemen met de leverancier.

Ben bernieuwd,

groet Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Math,

ik heb die ontstekeing ook op mijn 90s (zie ook mijn reactie op dat andere ont.probleem) en geen probleem.
Ik neem aan dat je het niet hebt als je punten er weer op zitten. Heb je al een andere vervroegingskromme geprobeerd?

Ben er ook achter gekomen dfat de basis afstellen akelig nauwkeurig moet zijn, maar ga ervan uit dat dat klopt.

Verder zou ik adviseren als het probleem blijft contact op te nemen met de leverancier.

Ben bernieuwd,

groet Robbert

Hoi Robbert, ik heb het probleem inderdaad niet met de puntjes erop. Ik heb vandaag van de leverancier twee andere sets uitgeprobeert en die hadden exact hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik andere bobines en bougiekabels erop geset maar dat maakte ook geen verschil.
De ontsteking stond, gemeten met de stroboscoop, perfect.

mvrgr Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Math,

Heb jij een electronische toerenteller??

Richard
Reply

Quote:Math,

Heb jij een electronische toerenteller??

Richard

Nee Richard ik heb een mechanische toerenteller.

Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Math,
vroeg me af of je nog een andere vervroegingskromme had geprobeerd en of je hierover al met de frabrikant hebt gesproken?

Vind het nog steeds uitermate raar, en ik ga maar eens kijken op boxerforum.de of daar ervaringen te vinden zijn.

Groet Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Heb 1 artikel gevonden waarin het veschil in primaire weerstand van de bobines wordt aangehaald. Mogelijk zit daar het probleem. Heb jij die toevallig een keer gemeten? De firma geeft aan dat er 2,0-4,0 Ohm nodig is, het boek zegt dat de primaire weerstand van 1 bobine 0,67-0,77 is en voor dubbele 1,15-1,32.

Is dit de oorzaak?

Groet Robbert
Reply

Quote:Heb 1 artikel gevonden waarin het veschil in primaire weerstand van de bobines wordt aangehaald. Mogelijk zit daar het probleem. Heb jij die toevallig een keer gemeten? De firma geeft aan dat er 2,0-4,0 Ohm nodig is, het boek zegt dat de primaire weerstand van 1 bobine 0,67-0,77 is en voor dubbele 1,15-1,32.

Is dit de oorzaak?

Groet Robbert

Hey Robbert, misschien dat je me op het goede spoor hebt gezet. Ik heb wel andere bobines gemonteerd gehad om te testen maar dat waren volgens de dealer van een latere type. ik weet niet wat die voor een weerstand hadden.Inieder geval gaf het geen verbetering Ik heb een vraag, waar heb je de informatie gevonden dat er bobines nodig zijn met een weerstand van 2-4 ohm? Een de andere vraag is hoe meet ik die weerstand? Als ik bij mijn bobines doormeet van +15 naar de -1 dan meet ik geen weerstand. Waarschijnlijk meet ik niet juist.

groetjes, Math
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)