Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electronische ontsteking
Reactie van bezoeker 'johan', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb nog steeds problemen met de ontsteking. Ik heb een electronische ontsteking In een R75/5 blok.
tijdens het rijden slaat de motor af. alleen als ik het contact uit zet en daarna weer aan doet ie het weer.
ik dacht eerst dat het aan mijn contact lag maar dat is waarschijnlijk niet het geval.
sinds gisteren start ie helemaal niet meer. lichtje in de onstekingsplaat gaat nog wel als ik probeer te starten.
valt er nog iets te meten aan zo
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Johan,

Kijk eens of hij ook nog spaning aan de bobines heeft, en of de ontsteking wel de massa goed verzorgt, dus of hij de contactpuntfunctie nog heeft. Misschien zit de voeler er te ver vanaf.
Welke soort elektr. zit erop ?
alle stekkers goed ?

Grt, Peter
Reply

hola peter,

bedankt voor je snelle reactie. ik ga nu ff checke of de door jou genoemde punten ok zijn.
zal gelijk merk ontsteking checken. ik vind het raar dat ie het soms wel en soms niet deed.kan inderdaad een stekker of iets dergelijks zijn.

vr. gr. johan
Reply
Reactie van bezoeker 'oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Wat ik wel eens met autoos deed, met een twijfelachtige 12volts voorziening, was een direkte plusdraad van de accu naar de bobine. deze moeten dan tuurlijk wel geconstueerd zijn zonder voorschakelweerstand.

Ook eens bij zoekplaatje bmw auto-vd 3 serie: voltmeter over de bobine gezet en gaan rijden, je kan hem vast wel vastplakken op je tank ? Als het dan daaraan ligt, zie je dat direkt terug op de multimeter als hij weer stopt.

ik had toen een draadbreukje in de aansturing van de bobine, de massakant dus.

grt, peter

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'vlek', geïmporteerd van het oude forum:

heb hetzelfde probleem. ook boven de 5000 tpm doet ie gek. het schijnt dat boven de 140 graden de ontsteking automatisch uitschakeld. heb je trouwens ook de germaanse handleiding daar staat een tel. fax. nummer op van de leverancier
daar ik alleen germaans kan vloeken wacht ik nog met bellen

groetjes vlek
Reply
Reactie van bezoeker 'Wim Hoeghst', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heb hetzelfde probleem. ook boven de 5000 tpm doet ie gek. het schijnt dat boven de 140 graden de ontsteking automatisch uitschakeld. heb je trouwens ook de germaanse handleiding daar staat een tel. fax. nummer op van de leverancier

groetjes vlek

Hallo mannen,
Over welk merk ontsteking praten we hier? Ik zelf heb een ontsteking waar geen merknaam op staat. Het betreft een rode printplaat die rechtstreeks op de dynamo gemonteerd wordt. ook ik heb problemen boven de 5000rpm.
Wat is het telefoonnr dat op de duitstalige beschrijving staat?

Groetjes, Wim

Reply
Reactie van bezoeker 'Wim Hoeghst', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heb hetzelfde probleem. ook boven de 5000 tpm doet ie gek. het schijnt dat boven de 140 graden de ontsteking automatisch uitschakeld. heb je trouwens ook de germaanse handleiding daar staat een tel. fax. nummer op van de leverancier

groetjes vlek

Hallo, ik was nog vergeten te vragen hoe je aan de informatie komt dat boven de 140 graden de ontsteking automatisch uitschakeld.

Groetjes, Wim
Reply
Reactie van bezoeker 'vlek', geïmporteerd van het oude forum:

beste wim

het telefoonnummer is: 0531/375737. en fax is: 0531/377763. de informatie van de temp. is gegeven door mat beekers van www.boxertoko.nl
die heeft trouwens hele mooie ontstekingsspulletjes op zijn site staan.
Reply

Ik heb nu net weer zo'n ontsteking besteld. Er zijn dus meer mensen die er problemen mee hebben. kan de temeratuur een rol spelen?
Ben benieuwd of ie er weer mee kapt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Allemaal!

Dat heb ik dus bij mijn R65! eerst wat ploffen. Toen steeds vaker uitval. Tot een definitieve 'full stop' Alle stekkertjes nagekeken. Nieuw ontstekingsmoduul er op. Nieuwe onstekingsbult in het voor onder geschroefd. Vers startmotorrelais... Gebeden & gevloeht... Raak tussen accu en plus-min van de bobine wel zo'n vuiier volt kwijt. Waar blijven die? Er ligt alleen watr olie op mijn hefbrug. Geen gevallen volts...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)