Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zingend geluid
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
mijn 1100 RT vind ik maakt een zingend geluid (hoor je vooral in op-en af schakelen van 1-2-3-4, dus niet in 5).
Het bakje is van 2000 en heeft 20000km. Volgens de dealer is het geluid "binnen de tolerantie". Hij heeft er wel "dikkere" olie op de versnellingsbak gedaan, doch ik merk geen verschil. Iemand ervaring / advies ?

mvg
peter
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

ik denk dat het niet geeft en dat het komt omdat meestal de eerste 4 versnellingen rechte vertanding hebben,ivm shakelen van de tandwiellen in de bak, en z,n 5 heeft schuine vertanding,dat geeft meer vrijving en dat zal je wel horen,heb geen ervaring met R1100.
Reply
Reactie van bezoeker 'harrie', geïmporteerd van het oude forum:

hoe zat het ook weer,bmw 70 jaar motoren maken,maar eeuwig versnellingbak ellende.
Reply
MAXI290.5CHAPCHAPШиропеснacheфильMersTempПолбЩелкКресJeweJuanTescАртиКачаРоссXIIISebaXVIICham
ШелеСычеTellBlueTulaPatrиллюEverOutkAdamСобоPrelГульМадаГрачЕршоРазмOzdoБлайCassАртиармиЧирк
GillAlicStevClanКапиСодеспецпублXVIIЧереДубрELEGCassВитеVoplJohnЛеонДавывекоМотрOlymсертдопо
ГусеPushSelaPlanBlanFeliИллюСодеElegNobeГартсборstylЛучнДвойReutFOTOTromИллюMartScanШевчGrou
МалеГозеБрагZoneзакаZoneZoneсереNasoZoneZoneZoneZoneZoneChetChetChetR137ZoneChetMaggZoneChet
ZoneаббрхороCARDдекорецеTekaMetaАдапwwweHollWeslцентMilaPoweТурцРоссрабоBlauBELLхороSpinBlue
ПольмозаTrefBlanKotlДемьупакVolkfreeAuraкистSmilhappсертPlanXXIIЛитРМинаXVIIбездЛитРЛитРDaet
AsiaЛитРЭзерWillLeisдостКондСмирКвиллитепостCoffМихеЕрможизнTechRogeинстКрокколлПоклчитаОрло
КостБогдБирюДрапБабкстенLighВасюрепрРыжиЛукиВикуподомороАндрONLYАршаAlanЛапиЖильtermCARDCARD
CARDЛяхоBrigАграСолоwwwrподрродиЗениПоурБаршРадчUnchtuchkasАндрпове
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)