Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillend motorblok
#1
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R 100 Rt van 1982.
Sinds deze zomer trilt het motorblok opeens zodanig dat het niet meer comfortabel rijden is boven de 4000 toeren.
Voorheen liept de motor zonder noemenswaardige trillingen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Hij is afgelopen week voor een kleine beurt geweest. De monteur maakte zich geen zorgen, ik wel. Wie kan mij helpen.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Staat ie niet een beetje van tijd af en zijn de carburateurs goed synchroon gesteld? Geeft ook allebei trillingen.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Bas,

Bij de 4V-types komt dit ook wel voor als het motoroliepeil te hoog is. Ikzelf hou max. half peilglas aan. Succes, Ed
R1100R 1998
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi
Ik heb zelf een tijd problemen gehad van bokkerigheid
bij mn R100 RS 1977.
Slecht starten en raar lopen boven de 120 km.
Bij de dealer hebben ze van alles geprobeert van onsteking
op tijd zetten carburateurs afstellen.
Gekeken of beide gasschuiven gelijk open gingen.
En of de chokekabels wel gelijk werkte.
Toen kwamen ze na een tijdje er achter dat de linkse carburateur lekte op de choke pakking .
Kosten 1 euro twintig.
hij zoog blijkbaar valse lucht.
Maar ik heb na10 jaar boxer rijden hem in geruild voor
een K100 RS.
Ik moest er nooit wat van hebben.
Maar dit rijd echt geweldig.
Doeg Rob
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:

al weken loop ik met exact het zelfde probleem rond, boven de 4000 toeren gaat het blok zodanig vibreren dat het niet confortabel meer is, je voelt ook de tegenstrijdige krachten, de snelheidsmeter begint ook licht te "dansen", het gebeurd in mijn geval pas na ong. 30 min., als het blok flink op temp. is.
de symptomen deden zich pas voor toen ik de fiets terug kreeg van een grote beurt, er zijn toen ook nieuwe membramen en een nieuwe choke kabel geplaatst, zelf vermoedde ik te dunne carterolie maar het kan zoveel zijn, wil Bas contact met me opnemen?
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:

jullie moeten het me niet kwalijk nemen, het is m 'n eerste reaktie op een forum, het betreft een r100rt uit 1982, 95000 km
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Heb ook wel eens zoiets gehad met mijn R100 RT uit 1980, motor begon zomaar slecht te lopen vooral bij hoge toerentallen bleek dat een van de bougies kappen ( waren nog de originele ) doorsloeg. Na vevanging was het probleem verdwenen.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'fred, r100rt 95000km', geïmporteerd van het oude forum:

ludi, de opmerking van ed, dat van het oliepeil is juist, bij de afgelopen grote beurt heeft men er te veel olie op gegooid, de olie stond zeer ruim boven het maximum, heb er bijna een liter uitgehaald, de olie staat nu half peilstok en de trillingen zijn nu veel minder maar nog niet geheel verdwenen, ik heb m'n bougie kappen eens bekeken, deze zijn nog origineel bmw en mogen dus wel eens vervangen worden, dank voor je reactie, fred
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Vervang die kappen nou gewoon voor NGK kappen.
Die zijn veel goedkoper en gewoon bij elke bromfietshandel te koop. Neem de 5K ohm versie.
ff een schaar in die kabel en voor nog geen 5 eur ben je de man. En dat is een HEEL andere prijs dan de orginele kappen met kabel...
Verder is het een kwestie van een goede synchronisatie van de carburateurs.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Reyer', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben het helemaal met Jan W. eens. Alweer meer dan een jaar rijd ik met de NGK 5K Ohm doppen tot volle tevredenheid. Het kost werkelijk niets. Zulke doppen had vroeger op mijn bromfietsje.
Groeten,
Reyer
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)