Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:
Niet alleen dat, maar houd je er rekening mee dat je dan waarschijnlijk ook andere remblokken moet gaan gebruiken? Naar ik meen is gietijzer zachter dan RVS (het zal dus ook wel sneller slijten). Ik neem aan dat de combinatie schijf-blokjes op elkaar afgestemd moet zijn.
Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Ewout,
ik ben inmmiddels met dezelfde verbouwing bezig als die jij hebt uitgevoerd. Daarbij loop ik wel tegen twee problemen aan: stekker remlicht kan ik bij de hobbyist niet krijgen. Ik ga jouw tip eens proberen. Bovendien werk ik met een splitter voor de gaskabel. De onderste stukken zijn echter zo stug/kort dat ik ze niet goed op de carburateurs krijg. Bekend probleem?
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Joska,
Deze kan je zelf ook maken en dan kan je zelf de lengte bepalen.
Welk type remhendel heb je gemonteerd en welke diameter.
Ik heb zelf 40 mm ATE remklauwen en een rempomp van Brembo op het stuur met een diameter van 16mm en RVS remleidingen met Teflon binnenleiding.
De twee remleidingen komen rechtstreeks van de rempomp , dat scheelt twee aansluitnippels.
Richard
Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Richard. Ik weet de diameter eigenlijk niet zo uit mijn hoofd. Het is een R80/7 uit 1978, misschien dat dat je wat zegt. Ik zal eens meten, maar kom daar pas volgende week zaterdag weer aan toe. De remleiding gaat naar een splitter onder de tank. Allemaal wat indirect dus..
Groeten
joska
Reactie van bezoeker 'ewout', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Joska,
De rempomp waar ik mee gewerkt heb heeft een uitgang voo twee gaskabels ik heb dus geen kabel splitter hoeven te gebruiken, Als je wil weten hoe het er uit ziet kan ik je eventueel een foto mailen
groet Ewout
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Joska,
Even een vraagje, wat is het voordeel van de Brembo remcilinder van 16 mm op het stuur, tegenover een ATE cilinder onder de tank met een diameter van 17,4 mm?
Op mijn 1977 BMW zitten hier twee schijven met 40 mm ATE remklauwen op die middels de ATE cilinder worden bediend met RVS remleidingen en teflon binnenwerk. Mijn remcilinder heb ik laten verzinken en werkt uitstekend, incl de schakelaar voor het remlicht.
Wat is dus het voordeel van een pompie met reservoir op
het stuur in combinatie met ATE remklauwen.
Het is bekend dat de Brembo klauwen beter zijn dat de ATE klauwen.
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Gerard,
Wat is dus het voordeel van een pompie met reservoir op
het stuur in combinatie met ATE remklauwen.
Het voordeel is dat je geen remkabel meer hebt. Dit is een directer gevoel met remmen.
Richard