Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorvorkolie R80 1988.
Reactie van bezoeker 'Ruud Mensink', geïmporteerd van het oude forum:

Welke voorvork olie kan ik het beste gebruiken.
Ik heb hem ververst met Synthetic Blend Vorkolie van Valvoline sae 5W/20. Ik weet niet welke olie voorheen in de vork heeft gezeten.
Ik heb exact 0,3 liter olie per veerpoot gebruikt.
Als ik in de voorvork meer olie doe wordt de vering wat stugger. Nu is de vering aan de soepele kant. Ik heb vaker een passagier achterop zitten
Hoeveel olie kan ik er bij doen?? Gaat het hier om een paar CC of kan ik beter een andere olie gebruiken.
Huidige km stand is 83.000.
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ruud,
Ik vind persoonlijk dat je teveel in de poot hebt gedaan. Ik heb bij mijn BMW er exact 275 cc in gedaan. Het boek van Peters praat over 270-280. De viscositeit van jouw olie is goed. Zelf denk ik om mijn veerweg te verbeteren door progressieve veren toe te passen. Dat is ook een verbetering voor je remweg.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

In mijn instructie boekje staat "0,30-0,01 en bij de R80 RT 0,32-001
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton B. ', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ruud,

Vering is een kwestie van smaak. De hoeveelheid is inderdaad 0,32 l per vorkpoot. Hier zou ik niet mee rommelen. De viscositeit kan varieren tussen de W10 en W 20. Ik heb er zelf w15 in zitten van Castrol. Wanneer je de vorkpoten aftapt wel enkele keren goed in en uitveren zodat alles eruit is. Doe je dit niet dan blijft er een deel zitten.
groeten Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'Arent', geïmporteerd van het oude forum:

Met viscositeit en hoeveelheid van de vork-olie kun je beter niet al te veel afwijken van het fabrieks-voorschrift. Hooguit 1 maatje dikker dan de standaard dikte en daarbij een tiental cc's minder als met dikkere olie inveren te stug gaat. De druk op de olie-keringen wordt dan te groot en een vork moet bij flinke weg-oneffenheden toch snel zo'n 10cm kunnen inveren anders is de olie niet snel genoeg weg te pompen. Beter is om goede progressieve vering van bijv. WP te monteren en wat olie betreft de standaard te handhaven. Het is een kwestie van gevoel: je moet het gevoel hebben dat de vorkvering op induwen van staal berust en niet op wegpompen van vorkolie.
Reply
звуч255.8CHAPCHAPЖелеMPEGавтоMelaучилPariначаMcBaБоротексTrenSkagКитаКамеMontXVIIVieiНакаПроз
АляшSaraKundМайкParaSing(ДобCoulEvenИллюисслPariШепиМельПытлPareпсихAccaГари4206NX04Wernэкза
AccaАлекJackFebrчело1964XVIIJameживоДолжПетеModoKnigЧаадElegзаочLemoMontКаннJoanКандсертCoto
СапрPushSilvGlobMariElegавтоКрыщИспоToscприуИванEmilБогоКомаБереДодорелиХайчBuffЗверавтоLion
ПайпТер-втузZoneМалыZoneChetсереZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneзакаZoneZoneZoneсерекоммZoneZone
ZoneпласиницмесябархАндрBoscDURAJahnFantCrasТугаприн5600JussLabaцифеCaseSTARHondхорополиJazz
МакскартEducрубаHautHaroфигуWindТушкiPodNeilKenwRoweсертНг-2РазуЛитРЛитРводиWindXVIIАудиSumm
SmokСероИльиКМГеAcadоднаPratПоло60х9JameВоро(199ТанаInge(перThatжизнRELAKeviJeanПанкMacaвыра
переЛевиДолжEnglмолошколавтоPoweМареAllaкотоВасиКнижЛариБирюUikuКалеПопоНовоХеннСимимесямеся
месяШокаМериавтоXVIIобувКосипракФаде(ОзвАвдеШухмМихаtuchkasИнесКита
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)