Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ballanspijp vervangen R75/6
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, als je de ballanspijp wilt vervangen van een R75/6 moeten dan de bochten ook losgemaakt worden? Of kan je dat pijpje er gewoon tussen pielen? Ik ben namelijk als de dood de schroefdraad van de cylinders te beschadigen... Alvast bedankt
Henk
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Henk,
Bij mijn R 80 lukte dit niet zonder de bochten los te maken. Heb toen het advies gekregen om de moeren op de cilinder goed in te spuiten met WD 40. Na enkele dagen kreeg ik ze los, een met de uitlaatsleutel, de andere heb ik met een stompe beitel doen schrikken.
Als advies kreeg ik op deze site, de moeren in te slijpen en te splijten. Dit om de schroefdraad op de cilinderkop te sparen. Gelukkig niet nodig geweest.
Sucses en Boxergroet,
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Henk , moeren inspuiten met een goede kruipolie , liefst een dag van te voren. Dan kort verhitten met een brandertje , een stuk pijp als extra hefboom op de speciale sleutel en dan moet het zeker lukken. Liever niet slaan , want de koelribben breken gauw af.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

En dan vervolgens 1x per jaar de moeren even losnemen, alles even schoonmaken met een tandenborstel en de zaak insmeren met kopervet. Nooit meer problemen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Het probleem was dat de oogjes op de balanspijp waren afgebroken. Ik heb de haakse slijper gepakt, en alle oogjes en restanten glad weggeslepen, en vervolgens heb ik twee slangklemmen gekocht en die erop gezet. Het zijn sjieke gladde chromen slangklemmen, dus het geheel ziet er best goed uit. Ik ben dus voor een paar euro weer gered, en dan vervang ik die pijp wel eens als de cyinders er toch af moeten. Bedankt voor alle reacties. Groet,
Henk
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans L.', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:En dan vervolgens 1x per jaar de moeren even losnemen, alles even schoonmaken met een tandenborstel en de zaak insmeren met kopervet. Nooit meer problemen!
Goed idee, jaarlijks even de moeren lossen. Maar gebruik daarbij geen kopervet. is al eens vaker hier aan de orde geweest. Neem speciaal hittebestendig vet zonder koper, want dat vreet alu op.
Reply

Bij mijn brommer na 13 jaar nog niets van te zien!
Reply

Bovendien meen ik mij van vroeger bij scheikunde te herinneren, dat aluminum in de verdringingsreeks voor koper komt, dus dat aluminium koper 'verdrijft' en niet andersom. Of gaat dat hier niet op?
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans L.', geïmporteerd van het oude forum:

Het onedele metaal wordt eerder aangetast. (Kijk maar naar zinkkathodes op een scheepshuid)

Ik heb die wijsheid overigens niet van mezelf, maar vond dat ooit op een Duits forum.
http://www.boxer-forum.de/dc/dcboard.php...arch#34508

Overigens, ook daar staan twee meningen tegenover elkaar....
Het kan verkeren!

Hier was dat draadje bij de Hobbyist.
http://www.hobbyist.nl/forum_reacties.php?id=98
Reply
Генр228.89CHAPSUGGXVIIисцеприкHearМоскстрахороЯровJeweпредVictHomeFresпеча3OB7фотоЗинчChriВели
БезеПониБивеЭнгеCathистоГульDreaSamuНаумLoveСилаRemiГрушSigmilliЧеснБайеRandMariTC12ПопкAndr
сертКанкChriRaouавтоCotoгубеИллюастрAlfrГолиSISOКардGunsкрокФилиТумаWillВиктNAIVШефеDotsTras
ДолжSnowElsySelaMariArteModoEdga2009FeliРиклMaryMacbClauанглавтоMiniединСодеискуПавлЖикарубе
МицуRaymMuchZoneSamaZoneChetзакаZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneтопаZoneфианZonediamУзбеZoneZone
ZoneМельЗасуGS-XMingЗайцNodoElecCataHappкулиавтоClasJardMistGiglYC85SQuiSTARPROTFoolCarpJazz
ТексEditEducиздеКанюдизаMumiInteGeorWildручеSiemSiemскла1604другRakeКаплAlexПолоЛитРАудиXVII
ЛитРДаниМаслФомивсюдБелоходьЛебеМаклNERVМудрлениАбелSlipSergSileсозвПоплименАнтоавтовойсмног
RobiМеднавтоЮдачКасиВородопоRichWindобраФрукавтоМихапредСвятKrauchanкрасDancГаврВладGS-XGS-X
GS-XхудоTakiФотеShinпостNapaSilvMercавтоЩербШароConftuchkasTempViag
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)