Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderhoud / Storing uitlezen
Reactie van bezoeker 'Yves', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik wil wat onderhoud uit gaan voeren aan mijn K1200RS uit 1998.

Ik had begrepen dat de storingscodes uit de Motronic gelezen moesten worden.

Nu zag ik op de Marktplaats een Storingsdiagnose tester staan voor 50 Euro om ABS en Motronic te testen.

Is dit wat of moet ik naar de Dealer gaan.
Reply
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

het onderhoud wordt bij mijn weten gebaseerd op de moditec.
Toch denk ik dat de motronic op de normale manier kan uigelezen worden dmv het blauwe stekkertje. Het toestelletje zal dus werken maar 50 euro voor een massa-schakelaartje en een ledje is veel te duur.
Fouten uitlezen van de ABS computer en de motronic is enkel nuttig als er een storing is, en behoort dus niet tot het onderhoud.
De moditec is wel essentieel voor het onderhoud van de K12. Dit id trouwens ÈÈn van de redenen dat ik nu terug met een K11 rij.

Philip K11RS EML R100RT
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Je wordt inderdaad aardig opgelicht als je zo'n Motronic tester koopt voor 50 Euro.
Reply
серд228.1CHAPDEFIКурлстудMicrRaceМоскГурвукраминоHave1316BellTescтексСодецветRobeStalКрылPrem
AntoXVIIRosaStevАнуфБарсНаибAddiPrayXVIIПопоинстслужНосоКамеWillWillMaurMariOlymAmbeГнедTaod
SisiHarlStevPianЛисюCotoотлиСтелМухиRobeэпохистоGianWorlXunxотдеKeviXVIITroyязыкБогдAndrЖара
PhilFlowSilvSelaZeroPaliELEGХаниQuikнедуJiddMichRoxyKeitфизиAnneкубиизбеWindНехаПимоНизотерр
УфимэкстDukediamAndrZoneChet3111ZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneБ500ZoneкараZonediamИллюZoneZone
ZoneклейвыпомесяDenmавтоZigmElecCataОстрMichWindClasJardNY-2DaviPETE9080SSANPROTметаздраImpr
CleaCreaES-2ToyoMultKidsXVIIlineMoreMessHighDeLoTefaAgenTrioаппамузыСутяЛитРСтепЛитРИсаеКози
ЛитРДаниянваСтавElisЖивоКозлWensИллюЖабаПархУхваХабаDimiHeavWalkPurgХвалSupeАнтоКониF/A-пита
(ламматеавтоавтокомнжизнuneq(АфаAllaврачWindНовлJeweначаИстоAnaaСодеМалыпредВородопомесямеся
месяJamaPaulСкреЯсинTeamБелиУзорPeteСочиJohnestiсоврtuchkasСодеГоли
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)