Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie in voorvork verversen...... problemen.....
Reactie van bezoeker 'arco', geïmporteerd van het oude forum:

ik wilde de olie vernieuwen, trok de 2 rubbers omhoog en wat denk je de olie liep uit de harmonicarubbers......aan beide kanten.......er zat dus meer olie boven mijn vorkpoten dan erin!
beide keeringen zien er beroerd uit en ik denk dat ze dus olie door hebben gelaten.
ik zie echter ook in iedere poot een paar centimeter boven de keering een gaatje zitten, waar dient dat voor? kan de olie daar niet uit gekomen zijn?
of is dit een ontluchtings gaatje of zo
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Welk type / bouwjaar.

Bedoel je een gaatje in de binnenpoot ? Is dat bij volledig uitgeveerde toestand. ?
Ik kan me niet herinneren daar ooit een gaatje te hebben gezien, volgens mij moet een vorkpoot dicht zijn.
Anders zou er vuil en vocht in komen en de samenpersing van lucht teniet gedaan worden.
Reply

in iedere binnenpoot zit ongeveer 5 cm boven de keering (en dus bij mij verscholen achter de harmonicarubbers zodat er geen vuil en water in kan zoals jij stelt) een gaatje van ongeveer 5 mm.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Arco,

Dat is niet goed. Elke binnenpoot heeft twee gaten van ongeveer 5 mm.
Die gaten mogen niet zichtbaar zijn.
Alles uit elkaar halen en controleren wat er mis is.
Koop een werkplaatshandboek.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Arco,

Die twee gaten, een zit boven en een zit onder. Waarschijnlijk mis je een rubberring van 1 cm hoog die onderkant onder de demper zit. Het kan ook zijn dat er een verkeerde type demper in zit . Er zijn verschillende lengtes en dat scheeld een halve cm.

Richard
Reply

ik heb het peeters boek en een dealerboek met technische tekeningen echter ik kan er niet in vinden hoe dat zit met die gaten............
dat het niet goed is lijkt mij ook inderdaad, ik heb inmiddels de beide keeringen vervangen die waren ook slecht, nu eens afwachten of er na een aantal keren rijden wederom olie achter de rubbers zit.........als dat weer zo is dan komt de olie dus uit deze gaatjes en niet wegens slechte keeringen achter de rubbers.
zouden de binnenpoten op zijn kop erin zitten of kan dat niet?
Reply
Reactie van bezoeker 'bug', geïmporteerd van het oude forum:

hoeveel olie moet in een voorvork bmw r75/5 , en wlek merk?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

280 cc na revisie (anders 265 cc) niveau controleren door b.v. lasdraad in vulplug te steken en olieniveau controleren.
Hoogte vanaf bovenvlak bovenste vorkplug tot olie niveau maximaal 437 mm.

Olie soort kopen bij dealer of Hobbyist, normaal sae 5 of soms ook 10.

Groetend,

Ron
Reply
Тете221.8CHAPoutsVisiLoveCharShouстихЛисахороТьюсBala0846РоссTescпредWillтексромаповеHaroКита
СадрЛьводругbodyАВМоМазиКосмLoveFirsXVIIDammАМихДюмилатиPeteXVIIлучшБелоJuanPerfBobbТигрЗава
Лев-MetrтканJumpThomPushТереThomRobeРоссРозеанглЗемцOsirQuikТравPoulКрупROMAXVIIДакаFlowPush
ЧалдSnowSilvSelaMatiPaliMODODOUBRoxyFELIKarlRondNikiБушиXVIIКрывMargобщеПетрпознунивСобоЛебе
НезастихтеатзакаВалеZoneсере3110ZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneChetZoneZoneZone3110БаснZoneZone
ZoneкрышпритHandВелиGeneTOUCMielCataFiftWindКаргNatuJard4732WoodJuliмрамARAGentuWillмедиFusi
CityмаркстикДейвкамнпродЧистWindWindWindDynaBoscUnitвходEukaЖивыJeweTereоконапреСафрмесякафе
правЛугаByluEmilGhiaпатрБуажЧернэстрВелиЛенсмоскЧемеBlurDonaWentИстоаборDiscperfНешаIndiТайб
новоЧернСтепEnjoкомнМоскиздаКотлВивюсказЧубеMillСамоБернTheoSwarлитеBeliSunrXIIIКороHandHand
HandспраPaulНазаБорзГуглAnimHandМитеГеорElviКотоДобрtuchkasЗверЛаза
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)