04-10-2005, 07:57 PM
Reactie van bezoeker 'Eddy', geïmporteerd van het oude forum:
Bij de eerste inspectie van mijn pas aangeschafte K1100LT bj.1997 vond ik boven op het motorblok veel olie en zand. de oorzaak was een doorgesleten slang van 8mm die van een "knietje" (een haakse aansluiting van het carter tbv een ontluchtingsslang?) aan de voorkant midden boven op het motorblok onder de waterkoeler naar bovenkant luchtfilter gaat.
Bij het verwijderen van de slang had ik plotseling het knietje in de hand.... Een probleem dus, door het trillen is het knietje uitgesleten en los komen te zitten. Tussen het knietje en het blok is nu veel speling ontstaan. Hij zat in de bovenkant van het blok in een rond gat van 10mm gelijmd of geperst. Het knietje weer aan het blok vastlijmen lijkt mij geen goede optie omdat er te veel speling in zit en ik het zelfde probleem zo terug verwacht.
Hoe krijg ik het knietje weer vast aan het blok?
Is hier een modificatie kit voor, of heeft iemand hier een goede blijvende constructieve oplossing voor?
Ik heb er foto
Bij de eerste inspectie van mijn pas aangeschafte K1100LT bj.1997 vond ik boven op het motorblok veel olie en zand. de oorzaak was een doorgesleten slang van 8mm die van een "knietje" (een haakse aansluiting van het carter tbv een ontluchtingsslang?) aan de voorkant midden boven op het motorblok onder de waterkoeler naar bovenkant luchtfilter gaat.
Bij het verwijderen van de slang had ik plotseling het knietje in de hand.... Een probleem dus, door het trillen is het knietje uitgesleten en los komen te zitten. Tussen het knietje en het blok is nu veel speling ontstaan. Hij zat in de bovenkant van het blok in een rond gat van 10mm gelijmd of geperst. Het knietje weer aan het blok vastlijmen lijkt mij geen goede optie omdat er te veel speling in zit en ik het zelfde probleem zo terug verwacht.
Hoe krijg ik het knietje weer vast aan het blok?
Is hier een modificatie kit voor, of heeft iemand hier een goede blijvende constructieve oplossing voor?
Ik heb er foto