Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
niet startende 75/5 na lange stilstand
#21
Reactie van bezoeker 'Roel Noordam', geïmporteerd van het oude forum:

...en als het aan de elektriciteit ligt en het probleem niet in de bobines zit (zie Ab), denk ik dat de linkerbougiekap lekt. Of heb je er niet de originele kappen opzitten? Zo ja: NGK!
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'arco', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb 2 nieuwe kappen onderweg uit hunsel, de metalen versie. ook heb ik de bougiekabels vernieuwd.
ik heb even de pitten eruit gehaald, rechts mooi bruin links zwart en nat.....ik zal eerst eerdaags de zaak even stationair goed af proberen te stelen als dat niet lukt met alle nieuwe spulletjes erop dan ga ik op bobine en ontstekingsjacht.
zelf denk ik dat het niet in de onsteking licht omdat ie verder als ie enmaal draaid wel lekker rijdt, alleen de koude start is een drama en als ie niet lekker afgesteld staat dan kan dat volgens mij ook niet anders??
ik meldt me wel weer als ik meer weet.
Reply
#23
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

In navolging tot Paul:
Het stationair gedeelte is zeker belangrijk bij starten en lage toeren. Bij mij was het stationair borinkje welke voor (cilinderzijde) de gasklep uitkomt de boosdoener.
Lastig schoonmaken, ultrasonoor is het allermooiste.
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'arco', geïmporteerd van het oude forum:

hallo boxerliefhebbers, inmiddels heb ik na enkele zaken te hebben gecontroleerd en afgesteld aan mijn 75/5 welke lang heeft stilgestaan (zie andere onderwerpen) de zaak nog steeds niet in orde........morgen neem ik de carbs mee naar mijn werk, ik kan daar ultrasoon rieinigen dus wie weet helpt dat?
de motor laat zich uitstekend afstellen met warme motor, luistert prima naar luchtregelschroef en stationairschroef zowel links als rechts echter met de eerste koude start is het iedere dag nog steeds een drama.......!!!!!!!!

ik heb het topic en de oplossing van frans gelezen die een speciale aanpassing heeft gemaakt op zijn luchtbuizen om de koude start te verbeteren echter ik ben dat niet zondermeer van plan! ik ben van mening dat een bmw gewoon moet kunnen starten 's morgens zonder trucjes en hulpmiddelen dus zoek ik door.....

nu mijn vraag: wie weet hoe de schijfjes in de chokehuizen moeten zitten qua opening? als ik achterop de carb blaas dat laat hij de meeste lucht door als het hefboompje aan de zijkant van het chokehuis in het midden van de slag staat........klopt dat?

ik neem aan dat hefboom omhoog choke aan moet zijn en naar beneden choke eraf?

misschien (ik hoop het eigenlijk) heeft de vorige eigenaar de zaak een keer open gehad en niet goed teruggezet/gemonteerd?

graag jullie mening, alvast bedankt.
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Arco,
voor antwoord zie jouw aparte vraag over startcarburateur.
En de gaatjes in de gasschuif moeten aan de kant van de cylinder.
Succes
Egbert
Reply
#26
Reactie van bezoeker 'arco', geïmporteerd van het oude forum:

dank je egbert ik heb het gezien en voor de vorige helpers, ik heb er nieuwe bougies in, ngk kappen opgedaan en ook de bougiekabels vernieuwd, bobine verwisselt echter alles geen verschil..........helaas.
hij neigt ook wel om aan te slaan echter komt eigenlijk net iets te kort zeg maar....hij geeft 1 of 2 klappen en klaar..........als ik de pilot erin spouit loopt ie wel door en daarna is het de hele dag geen probleem meer......???????? vreemd allemaal hoor vandaar dat ik het maar eens in de choke en choke kanalen ga zoeken, ik hoop dus dat er iets verkeerd gemonteerd zit of verstopt...
Reply
#27
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Choke staat uit met het hefboompje naar omlaag.
In het asje van de choke-klep zit een puntje geslagen, deze moet naar de lange kant van het hefboompje wijzen.

Als je nu de 4 schroeven losdraait van de choke-klep, en aan de binnenkant kijkt, zie je een sleufgat, of 3/4 gaatjes die steeds groter worden.
Dit opent een kanaal vanuit de carb naar een kanaal in het neusje van het choke-klep deksel.
Even goed kijken en logisch nadenken, en dan kan je zien of eea. goed gemonteerd zit.

Maar ik denk dat dat wel klopt, anders loopt de motor altijd op choke, dus voor geen meter.

Kan geen kwaad even te controleren.

Ander deel van het choke verhaal zit in de vlotterbak, aan de carb hangt een messing pijpje, wat in een hoekje van de vlotterbak valt.
Dit pijpje is de aanzuigbuis van de choke, in de vlotterbak zit een sproeiertje,
Dit controleren op verstopping.

Groeten, Paul.
Reply
#28
Reactie van bezoeker 'arco', geïmporteerd van het oude forum:

hallo beste mensen het is voor elkaar hoor!!!!!!!!prachtige storing: een verwisseling van het linker met het rechter chokegedeelte ofwel de choke vd linker carb zat op de rechtercarb.......foutje vd vorige eigenaar dus.
ik heb tevens ontdekt dat in het messing choke asje aan de binnenzijde in het chokehuis een letter "L" en in de andere een "R" staat.....kind kan de was doen!
De BMW start nu in 1 keer op de choke, voorheen dus geen choke.....kortom GEWELDIG ik dank jullie allen voor jullie medeleven, tips en adviezen!
en voor frans misschien ook een reden om eens in de chokehuisjes te kijken want een bmw hoort natuurlijk zonder kunstgrepen gewoon te starten, toch?
Reply
#29
сюже216.67PREFbehaHearMadeScotупраИспоDietHelsБрезGirlMoreМаксElseРоссTarnразмXVIIполоBlutVint
JeanДоблпедастихМерлStanXVIIRunaPartXenoDomeЛеонШапиWillКравГладсказРустVittMikiPensчекиписа
БориRennshirРазмsoftAmarRobeГолдКириМолоЛениTimoТверOsirArisStepСуриСемеMickдругНожиSnowVogu
PushFunkFELISelaAltaElegSelaLifeKurtмолнTonyRondNikiБахрRobeГранТалыжизнMuraпублЗасуМаркГрак
постZoneСиво03-0HideZoneсереMORGZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneкарафианZoneZone3110страZoneZone
ZoneхорохороRussорнаSPAGKronKaisместAlek(ВедWindWoodParaКитаWoodOlmeAddiCarnPROTхорочитаjazz
предсхемстикHautИллючелокартWindSaleBebeLEGOBoscPhilАртиChoiбурдwwwnправОсояФрумЛитРдопопира
LandЛитРТитоСмирJameПивоРозеразлГлумXVIIСувотеатавтоСанкКосыStaySargPortХэнсFunkGrayвозмEddi
WindкласчтенЕремВолкXVIIWillОрлоFreeЛермКаргавтоWindСнегОрлоMiloпоставтоЛугонемеСчитRussRuss
RussНекрСаксSchaязыкThinEyesВиноСберEoinсчитМинеЕникtuchkasМихаThen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)