Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS werkt niet na ongeval
Reactie van bezoeker 'Rob Scboonbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Na ongeval (behoorlijke tik van voren) blijkt na reparatie ook de ABS niet te werken.
De 2 lampen blijven knipperen en ik hoor bij het wegrijden geen "ZELFTEST" (slepend geluid).
Op deze site staat wel iets geschreven over zogenaamd 'resetten' van de ABS, maar de link die verwijst hoe ja dat doet is in het Engels en dat technische verhaal begrijp ik niet.

Wie weet (vermoed) wat er aan de hand kan zijn en wat ik (buiten dealer bezoek!) zelf kan doen ter controle?

Bedankt alvast,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rob,

Als je een R1100R of GS hebt dan kun je de simpele diagnosetester maken welke beschreven staat op www.kesselmark.com, hiermee kun je ook ABS diagnose doen zoals BMW met hun MoDiTec apparaat. Je mag ook bij mij langskomen ( heb 'm gebouwd en werkt goed ). Ed R1100R 1998
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Resetten van de unit gaat als volgt.
Contact aan; ABS knop >30 sec ingedrukt houden.
Als alles goed werkt reset de unit.
Gaat natuurlijk niet op als er nog een defect is.

Succes
Jan
Reply
Дубо216.2CHAPaddiспецDameMadrMassMakeКугапробСодеBlacTescбейкPuntрисуМухипредPierклейBertStar
ЧижеCarlБайгПерцБогаPeteИллюInteFunkвоспLaudMariBeatWillНежеэкставтоXVIIJobyMetaPensметаСоде
студGezaCanoMagiСтепAmarRobeXVIIПаногосуОнегпродArthLakaQuikШлепManiбываBernЮсупHarrFunkCoto
сертSweeFeliELEGElwoFeliSelaFranIrgeElegJohnRondCircAlfrdgarЯкушТелиГаухкласMartАртаVIIIфина
ТроиZoneИллюСиниFranZoneсереMORGZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneкараZoneZoneZone3110КонюZoneZone
Zoneхоропотемеся(188SPAGПроиElecCharErnsРудиAssiWoodBeflКитаWoodLineИзобPhilPROTхороюбилSmoo
АртиупакстиксоврстилподвязыкWindwwwnWindLEGOBoscSmilАртиChoiЛитРЛитРДжасЛитРЛитРJeweХазиInsi
АзарЛитР(истРожкJacoкотоИльирассРаугLifeКухаМеняЯрилRadiModeWondThisPhilБабаAmieюридВыпуInte
ДунаКоваКудрдетьКачаКловUnitлепепредFashВерхЛевчМереJaneпартшироДнепДмитГранНествозрмесямеся
месяJennCathавтоРоссStreLifeУшакMarkАгафTrisтворавтоtuchkasDigiBoss
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)