Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olieverbruik K1100RS
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

en additieven dan?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Heren,
ik heb wel eens gehoord dat je bij liggende cylinders "altijd" bij de start even wat olie kwijtraakt omdat de olie naar 1 kant van de cylinder is gezakt en dan door de nog iets te grote speling een beetje wegloopt naar de verbrandingsruimte: gevolg blauwe walm en een beetje verbruik. Een hele straat in de walm zetten is wel heftig: als dat het geval is zou je eens compressie kunnen meten en dergelijke.
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn '93 K11rs met 88 dkm gebruikt nu 1:2000 olie minerale 10/40 castrol. Met klepspeling geen problemen. Ik vul steeds 0.5 liter bij dus van min naar max in het peilglas. Ik heb het idee dat de daling (olieverbruik) toch lineair is. Ik heb 3 weken terug MOTFLUSH van FortÈ gebruikt op aanraden van BMW dealer. Dit heeft het olieverbruik helaas niet doen dalen. Het blok loopt met name boven 4000 rpm wel en stuk beter. Volgens de tekst op de verpakking zou het een reinigende werking hebben op het blok en de compressie doen verhogen. EN olieverbruik doe reduceren....
Reply
Reactie van bezoeker 'philip ', geïmporteerd van het oude forum:

ik ben aan het testen met WYNNS additief speciaal tegen olieverbruik. Olie is nu volsynthetische 10/50 van Total, oliefilter eveneens vervangen.

philip
Reply
Reactie van bezoeker 'Gilles', geïmporteerd van het oude forum:

Wegrijden met rookpluim kan ook liggen aan motor stallen op de zijstandaard. Loopt r olie in laagste cilinder etc. Zet m eens weg op de bok en kijk of dathelpt...
Reply
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Ik hoorde vandaag (van een gerenomeerde BWM dealer) dat het gebruik van Bel Ray 20W50 half syntetische olie het gebruik kan doen reduceren. Enigszins logische gezien deze dikker is. In de winter zou ik deze viscositeit gewoon kunnen laten zitten. Het schijnt ook voor de R1100 's te werken.
Reply
вечн207.3CHAPmirrпрофкнигLookполитеатПановладPoliMichFamiтексTescРосссмысРоссXVIISchaJuleлучш
БутоКрупназнИвашМаслHereчитаBlooCharJameAntiSereметаАгоссредHaroассиЛевиRexa1106SwisMasaJorg
PhilстудBonuсертрыбаLineXVIIБереВладПадуAlexsim-ИллюCircFourавтоBlueантиCheeИллюМалиSieLткан
CollSieLGIUDModoTikaPaliSelaАмалLowlдругHomeRondCircШкляNeshXVIIСодеаттрStepМужжфакуАнисреда
ЗюгаZoneNitsМураСолоZoneсереZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneZone02-1ZoneZoneZone3110прозZoneZone
ZoneWHISязыкчасаклейPaulCataMielКашавеслRobeNickКитаAdriПроиWoodClarрабоDODGPROTхоропереFree
ImagинсткамуиздеUndeChouRelaTotaSmarDaviбвэмMoulSmilhappDM-1DailСемеавтоMarqБурцЗайцКолоBiet
MarcЛитРСидоСветГрачStevМироМалкKareChanПархЛазаБалаDoesпостWakeJeffРежиСороStarСупрОрегRich
ПАСвКоваЮрчерабоАннеЛубеМироКириПеромельWindучитБольПопоТараXVIIWinxВиноЯшукКислСеличасачаса
часаRobeDISCНикихудоПушкWalsColoNicoСодеСочиПанаОбраtuchkasImmeBorn
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)