Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olieverbruik K1100RS
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

Heren,

Mijn '96 k1100RS met 147kKM verbruikt ongeveer 0.25 L synthetische castrololie per 1000KM. Mijn vorige K1100RS heeft ook steeds 0.25L/1000km olie verbruikt (weggedaan op 55kKm).
Ik vind dit eigenlijk lastig,vooral bij lange ritten. Is er een manier om dit olieverbruik te be
Reply
Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Philip,

Ik volg je topic ook, want ik ken ook de klachten, alleen bij een k1100lt.

D-J
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

jammer dat je een olieverbruik van 1 ltr op de 4000 km te veel vind. Een flesje olie onder de buddy en dan een keer in de 2000km een half litertje olie erbij doen. Toch?
Ik raad het je af om te gaan experimenteren met andere olie. Castrol10/60 olie is topolie.
Reply
Reactie van bezoeker 'patrick', geïmporteerd van het oude forum:

waarom vul je niet bij tot het maximum ,dit veroorzaakt geen schade .
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Verder opvullen dan het halve pijlglas zal een hoger verbruik lijken te geven. Waar het blijft, bljift het, maar binnen no-time staat het niveau dan weer in het midden. Zelfs mijn dealer ervaringen bevestigen dit.

grt Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Verder opvullen dan het halve pijlglas zal een hoger verbruik lijken te geven. Waar het blijft, bljift het, maar binnen no-time staat het niveau dan weer in het midden. Zelfs mijn dealer ervaringen bevestigen dit.

grt Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

een additief hiertegen is een idee, denk aan wyn's producten of vergelijkbaar.

wel jammer dat deze motoren dit doen, ondanks dat ze modern horen te zijn, of is het dankzij.....?
grt, peter

r45 (onmeetbaar laag olie verbruik)92000km
Reply
Reactie van bezoeker 'Philip', geïmporteerd van het oude forum:

Ik dacht over te gaan naar 20/50 van een goed merk (moet nog gaan kijken) , maar zou dikkere olie nu minder
vloeien en daardoor minder door de klepgeleiders gaan en verbranden (minder olieverbruik), of zou deze slechter afschrapen in de cilinders en daardoor een verhoogd olieverbruik geven? Vroeger heb ik eens castrol 10/60 in mijn CB125twin gekapt (max rpm 12.000!) en het leek wel een tweetakt, met minerale olie was het veel beter (schraapveren?)

PHILIP K11RS EML-R100RT
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Philip, reeds diverse K 16 kleppers heb ik gehad en geen enkele verbruikte GEEN olie. Ook ik heb geexperimenteerd met andere dan voll-synth. olie en kwam tot de volgende conclusie: met minerale olie ging het verbruik wel degelijk naar beneden maar bij controle van de kleppenspeling moest ik de 16klepper wegbrengen voor het aanpassen van de speling,dit heb ik nooit gehad met de dure voll-synth. Ik bekeek de speling en hoefde nooit de kleppen te laten stellen. Ik heb ermee leren te leven, vind bovendien dat het eigenlijk niet hoort, maar ben zo weg van die 16kleppers dat ik het olieverbruik voor lief neem en hem dan maar af en toe vertroetel met een kwart liter dure olie. Liever dure olie erin en geen kosten wat betreft kleppen stellen(dit betekent dus perfecte smering en geen slijtage), dan goedkope olie erin.
Reply
Reactie van bezoeker 'Philip', geïmporteerd van het oude forum:

Dirk,
T'is niet mijn bedoeling geld te besparen. Ik hoopte enkel
een en ander te kunnen verbeteren en eveneens van die SOMS optredende blauwe rookpluim af te geraken. Wegscheuren en heel de straat in blauwe rook achterlaten in niet COOL.
Toch moet ik slechts max 0.25L bijvullen na 1000km (van min naar helft peilglas) , soms zelfs minder.

groeten,

Philip
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)