Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
75/6 houd in
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Doormeten kan altijd, zie wphb voor de waarden.
Als je nu ok meet, de bobines warm/heet maken, met een verfstripper of een pan heet water, en de meter aangesloten laten tijdens het opwarmen.
Als op een gegeven moment de meter 'open' geeft weet je dat die bobine defekt is

Ontsteking kan je verstellenmet draaiende motor.
De 2 schroeven handvast en dat tijdens het draaien de grondplaat met een schroevedraaier de goede kant optikken.

Wel uitkijken voor de ronddraaiende vervroeger.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Nog een andere ontstekingsmogelijkheid: condensator kapot. Heb ik pas ook gehad, met vergelijkbare gevolgen. Voor een paar eurie heb je een nieuwe.
Reply
Reactie van bezoeker 'gdotdotk', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:bert heuvels,

er kan vuil ophoping zitten in de benzine kraan en /of rond de standpijpjes van de benzinekraan.

Richard.

En dat heb ik dus ook al meegemaakt. Het verschil met ontsteking gerelateerde problemen is dat vuil bij de kraantjes alleen merkbaar is na enkele km's. Zodra je even een keertje wat meer gas geeft heeft ie er opeens niet meer zoveel zin in, maar als je langzamer gaat rijden is er weer niets aan de hand. Als het iets met de ontsteking te maken heeft, zal de motor veel abrupter ermee ophouden, en mogelijk af en toe een flinke knal geven (explosie in de uitlaat). Haal vooral eerst de kraantjes los (sleutel 24), blaas ze even door, schroef ze desgewenst even uit elkaar om ze ook vanbinnen schoon te maken. Zorg dat je wat fiber ringen (1/2 inch) bij de hand hebt om de kraantjes daarna weer lekvrij te monteren. Check of er een gaasfiltertje in de tank zit. Ik ben zelf voorstander van een los filtertje in de benzine leiding, dan zie je tenminste of ie vuil is en je hoeft geen kraantje te demonteren met alle beschadigings risicos van dien. Ik heb bij mijn boxer de gaasfiltertjes eruit gehaald: er zaten al losse filtertjes in de leiding, en het geeft alleen maar meer risico op verstopping.

Succes ermee!
Reply
Reactie van bezoeker 'bert heuvels', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor al jullie reacties en adviezen, ik ga ze zeer zeker opvolgen.

wens jullie allen vele gezonde kilometers.
Reply
прос206.4FundraysAdagFumiKurtEverклас(РасзвонИллюBrunTescпредTesc4037MedictobChriGermChriPhil
1989TescXVIIнастFlemполоМакоToutLoveразрBlacПавлптицБазасекрСмирнастXVIIWongСтраTescЗефиWill
ЗалирасссертSusaрисуLineнаукArthXVIIсимвЩелоthesИллюReviCokiфокуMamoМудрSecrжурнШубиSieLткан
постSieLкармModoQuikELEGSelaрабоElegValeZoneSeikSelaОстаPrakШипаИллюМегаPaulГришДураBretСиби
ГобаZoneLANDредаИллюZoneсереZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneБ300ZoneZoneZone3110TaylZoneZone
ZoneDFerвоскSC-TРоссАлибCataMielDiscДракWindКлепКореChicМоткБольSociнедеDODGPROTНефеврачJazz
МаксцветмозаиздеRollPuppTranWindWindWindSupeMoulуведсертMagiОглаEricИванЧернБурцЛитРЛеонWarr
ГексЛитРDudlАлекКулеErneрассЧистПетрAcadКудакомаМалыВахтрукоСухиDonaРежиVelvChapRalfBriaДени
ClivФилиавтоШпикавтоNineoutfСалаКоноРашеГаткКасаХороГеорБизюPinkDisnAndrавтоНефемашиSC-TSC-T
SC-TАлекRudyГаврremiПушкНикоБарчЗемсПапкEthiшколБельtuchkasКрюкGust
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)