Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
75/6 houd in
Reactie van bezoeker 'bert heuvels', geïmporteerd van het oude forum:

Een weekje of 2 geleden heb ik aan jullie advies gevraagd ivm het inhouden van mijn 75/6, geadviseerd werd het vlotter niveau te controleren, dit heb ik inmiddels gedaan en ook iets bijgesteld, maarrrrrr echter na ongeveer 5 km gereden te hebben begint hij weer in te houden, gas geven is bijna niet mogelijk meer, weet iemand raad,mij lijkt het dat ie een brandstofprobleem heeft maar waar???, ik heb de filters vervangen de carbs gereinigd, kan na een paar kilometer een probleem optreden met de onsteking??.
motor heeft voorheen altijd probleemloos gelopen, alle adviezen zijn welkom.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou om te beginnen eens naar de vlotterkamers kijken: hoeveel benzine zit erin aan het begin van de rit en idem na die 5 km als de brommer niet meer wil? Bij groot verschil kun je de aandacht richten op de benzinekraantjes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Volg eerst advies van Ger, Zodra de motor inhoud: kraan dicht, stoppen en vlotterbakken er af.
Neem een (oude) bougie mee met 1 mm elektrode afstand, trek de kap er af, plaats losse bougie, Metaal op cilinder leggen en kijken of deze goed vonkt bij starten.
Op die manier moet je wel een indicatie krijgen van de oorzaak.
Heb je de zeefjes op de kraan ook losgehad?
Reply
Reactie van bezoeker 'tom', geïmporteerd van het oude forum:

controleer je bougie kappen eens
als je nog de originele hebt kan er zomaar een door slaan
of bekijk je carburateur membramen eens zorgvuldig op een scheurtje
voor nood kun je die met een klein fiets plakkertje tijdelijk plakken.
deze storingen kunnen je inhouden veroorzaken.

tom
Reply

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga julie adviezen opvolgen!!.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

De klassieke oorzaak misschien; heb je een tanktas geplaatst waardoor de tankdop wordt afgesloten zodat het niveau in de tank niet kan zakken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

De klassieke oorzaak misschien; heb je een tanktas geplaatst waardoor de tankdop wordt afgesloten zodat het niveau in de tank niet kan zakken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Probeer eens een paar andere bobines.

Kans bestaat dat er in 1 van beide een draadbreuk zit, die bij koude motor gewoon gesloten is maar als de boel opwarmd opend.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

bert heuvels,

er kan vuil ophoping zitten in de benzine kraan en /of rond de standpijpjes van de benzinekraan.

Richard.
Reply

Hallo paul: ik zit zelf ook al te denken aan een probleem in de ontsteking, kan ik de bobines niet doormeten op draadbreuk?
Ik heb namelijk het hele brandstof traject nagelopen en dit is voor zover ik kan beoordelen goed, dus ben ik nu bezig met het ontstekings gedeelte.
Trouwens als ik het ontstekingstijdstip (zie elders deze topic) wil stellen en ik moet de grondplaat verstellen kan ik dit doen tijdens lopende motor (zoals vroeger bij de auto) of moet ik dit beetje bij beetje verstellen, dus verstellen vast draaien verstellen vastdraaien enz enz.
Bedankt alvast voor je reactie.

Groetjes B.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)