Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppeling zit vast
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

ik probeer mijn motor BMW 75/6 opnieuw te starten nadat hij lang had stilgestaan. Starten geen probleem.
Ik houd mijn koppeling ingedrukt en vanaf dat ik hem in eerste versnelling wil zetten, schiet hij met een snok vooruit en valt hij stil. De koppeling blijkt dus ineens niet meer te werken. Volgens mij plakt ze vast of zo, maar hoe krijg ik ze weer los ?? Een dag de koppelingshendel inhouden werkt niet spijtig genoeg.
Reply
Reactie van bezoeker 'ad van de kasteele', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ik probeer mijn motor BMW 75/6 opnieuw te starten nadat hij lang had stilgestaan. Starten geen probleem.
Ik houd mijn koppeling ingedrukt en vanaf dat ik hem in eerste versnelling wil zetten, schiet hij met een snok vooruit en valt hij stil. De koppeling blijkt dus ineens niet meer te werken. Volgens mij plakt ze vast of zo, maar hoe krijg ik ze weer los ?? Een dag de koppelingshendel inhouden werkt niet spijtig genoeg.
Reply

dit probleem heb ik ook regelmatig voor al als ik hem afgestoomd heb.waarschijnlijk is je koppellingplaat vast geroest aan vliegwiel en drukgroep.
hij wil wel eens los komen door te gaan rijden met ingeknepen koppelling hendel en dan gas los gas vol open ,schoks gewijs dus.

groetjes ad en succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,

vroeger ook bij auto's gehad, toen werkte het volgende;
in eerste versnelling zetten, koppeling inknijpen en starten, met een klap schoot de plaat dan los.

succes!
Reply

Quote:hoi,

vroeger ook bij auto's gehad, toen werkte het volgende;
in eerste versnelling zetten, koppeling inknijpen en starten, met een klap schoot de plaat dan los.

succes!

ik heb het eens geprobeerd, maar spijtig genoeg zonder succes. Die plaat zit blijkbaar goed vast ! Wat raad je me aan, heel de boel uit elkaar halen, kuisen en weer in mekaar steken of heb je nog goede tips ?
gr. B.
Reply

<blockquote>dit probleem heb ik ook regelmatig voor al als ik hem afgestoomd heb.waarschijnlijk is je koppellingplaat vast geroest aan vliegwiel en drukgroep.
hij wil wel eens los komen door te gaan rijden met ingeknepen koppelling hendel en dan gas los gas vol open ,schoks gewijs dus.

groetjes ad en succes.[/quot]

Maar hoe krijg ik hem rijdend ? En als ik hem rijdend krijg, hoe krijg ik hem dan weer tot stilstand als ik niet kan schakelen ?
gr. B.
Reply

je kunt we beter even bellen 0167-502820

p.s. avond's na 19.00 uur
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan (R75/5)', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R75/5 vertoont ditzelfde gedrag na lang stilstaan. Bij een beurt van drie jaar geleden heeft de monteur 'm op de rollenbank gezet en toen kwam de koppeling los. Onlangs, na de winter, weer de motor gestart. Zat de koppeling weer vast. Om dan in de ÈÈn de koppelingshendel los te laten levert een enorme klap op, ik weet niet of dit voor de motor zo fijn is ;-).
Mijn remedie: motor starten, warm laten worden tot ie normaal stationair loopt, laten aandrukken als ie in de vrij staat, al langzaam rijdende in de twee zetten en gaan rijden (niet op de snelweg of een andere drukke weg!!). Na een tijdje rijden lukt het dan vanzelf om 'm in de drie te krijgen en verder (en weer terug). Dit gaat bij mij altijd goed. Nog beter? Regelmatig rijden! Dan zit ie ook niet meer vast.
Reply

het is me gelukt !
ik heb hem eerst laten warmdraaien.
daarna op de bok gezet en iemand het achterste wiel naar boven laten houden. Vervolgens in 1ste gezet en met schokken gas geven en plots kwam hij los. Een minuutje werk en zonder risico's.
Reply
Твис206FundConcНовоEliaLAReРуднСмирXVIIграврисуGregTescпредTescРазмсенитексГульпразJoseДобр
ученTrenЖуконастSalvБузиXVIIMiraавтоСергReapHearмагнАлекСодеМКэрИллюXVIIWendAikoTescБегуGunt
МуратреуIntrДанибиолLineКалеArthлицаCharЛеонthesзамеCircссылГаджHiroВержJungPersАлекSieLткан
ГудкSieLPaliELEGEnjoVentSelaEricCircBossZoneSeikSela(196JereПаноГильAdamDaniMichсложXVIIради
НикоБ900BennИНФОСтукZoneсереZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneZone2441ZoneкараZone3110BonuZoneZone
ZoneклейвоскребеРоссСодеCataApelESPIКорнБузиZdenКитаAdriPoweJameФриднедеDODGPROTхоронейрJazz
ImagупакмозавкусFrozBiliоружWindWindБареинстKenwViteсертSimbКулоAranТимоГуроЛитРЛитРКопеЛитР
ЛитРАрсепримKarlВереPennБыхоСодеинтрAcadПлетФомиГримSoulтеатModeТиняРежиChriPartТихоCarmМарт
автоОкулИтинКапиНикиМонтOZONПоляAgeiKerrМихаСлепЛавлчитаЧеркOverКоваHearавтоинставтореберебе
ребеВороMancБуквредаwwwrБурдФормавтоClauКучииздаTunstuchkasКурабыва
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)