Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K1100LT ABS1 probleem
Reactie van bezoeker 'Michel', geïmporteerd van het oude forum:

De lampjes van mijn ABS komen aan tijdens het rijden, zonder aan de remmen te komen. Tijdens de uitlezing zijn er geen fouten waarneembaar (continu 10V op het testcontact) en het systeem reset zichzelf bij de volgende start. De laadstroom is 13,7 V. Heeft er iemand enig idee wat er hier hapert ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Toevallig 1 van de wielen losgehad?
Meet eens de speling tussen de sensor en de getande ring, voor en achter.
Zo uit het hoofd 0.5mm.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Michel.
Er is duidelijk verschil:
-gaan de lampjes knipperen tijdens het rijden of zijn ze gaan knipperen vanaf het moment dat er gestart wordt.
Over dit laatste is al veel in het forum geschreven met goede adviesen mbt de accu.

Gerard.
Reply

@ Paul, de speling is correct volgens het werkplaatshandboek.
@ Gerard, de lampjes gingen deze morgen aan na ongeveer 25km snelweg. Verbruikers waren op dat moment de lichten en de radio, handvatverwarming stond niet aan. Deze avond teruggekomen via secundaire wegen, lampjes aan na ong. 20km.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had problemen (weliswaar met een R1100RT), maar klinkt vergelijkbaar. Vermoedelijk was bij mij het probleem dat een snoertje van een extra kilometer/dagteller om de ABS kabel was gewikkeld.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had problemen (weliswaar met een R1100RT), maar klinkt vergelijkbaar. Vermoedelijk was bij mij het probleem dat een snoertje van een extra kilometer/dagteller om de ABS kabel was gewikkeld.
Reply
Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik ken dit probleem met een niet orginele accu. Wellicht recent de accu vervangen door een ander merk?

Groet,

D-J
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Waarschijnlijk werkt het net zoals op een auto: na aanzetten contact eerst elektronica controle. Lampje uit alles ok. Tijdens rijden (boven ca 30km/u) dan pas dynamische contole ABS sensoren (of ze wel werken), als dat niet zo is dan gaat ABS lampje branden. Sensor controle bij een auto was sensorstekker los en met draaiend wiel minimaal 0,5 Volt wissel(!)spanning op de stekker van de sensor. ABS koppelt inderdaad af als de boordspanning onder de 9 Volt valt, de computer zou dan wel eens niet correct werken en het systeem koppelt zichzelf af: storing!
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Michel,

Kan je na het moment dat het gebeurd de unit uitlezen?
Dit gaat eenvoudig met een voltmetertje ( schroevedraaier met led! geen lampje ). voltmetertje in het middelste gaatje van vd connector in de buurt van je accu en aan de andere kant verbinden met de massa. Kontakt aan, kijken en tellen hoe vaak het ledje knipperd. Niet meteen losmaken want vaak geeft ie na een keer nog een melding. Een lijstje met foutmeldingen kan ik je wel toesturen.

Lion
Reply

@Lion,
Vorige week kreeg ik na de storing een ononderbroken 10V en het systeem resette zichzelf. Nu sinds enkele dagen krijg ik een code 7, wat wijst op de ABS computer. Vandaag heb ik mijn batterij laten uittesten met een professioneel apparaat en dat geeft als resultaat dat de batterij defect is, ondanks het feit dat ze goed geladen is. Heb mij direct een batterij besteld (via after-market). Zogauw ik de nieuwe batterij gemonteerd heb en een testrit gereden heb, zal ik het resultaat hier posten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)