Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/6 houd in
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Vraagje van een leek: Als ik een stukje ga rijden met mijn 75/6 loopt hij de eerste kilometers goed (start ook goed en loopt stationair prima) ,maar na een aantal kilometers kan ik niet meer het gas opendraaien maar moet langzaam het toerental opvoeren wil ik nog kunnen rijden,hij begint dan vreselijk in te houden en te stotteren.
Ik heb al de filters en de carburateurs schoon gemaakt maar het probleem blijft.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? alle adviezen zijn welkom.
Reply
Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum:

is misschien het membraam in een van de carburateurs stuk?
Reply

Leo: bedankt voor je reactie, ik heb beide membramen gecontroleerd en ze zijn beide in perfecte conditie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Is je benzine toevoer wel voldoende, Na hoeveel kilometers begint het?
Theorie
Je start met volle vlotterbakken , die worden langzaam leeggezogen en ook langzaam bijgevuld tijdens het eerste stukje, geef je daarna gas dan is de toevoer onvoldoende.

Of het is een ontstekings / bobine probleem, na warmdraaien slaat b.v. een bobine door, de condensator of je contactpunten functioneren niet goed meer.

Succes met zoeken.
Reply

het probleem doet zich voor na ongeveer 10km, de condensator en de kabels plus bobines moet ik doormeten, contactpunten ga ik ook nog controleren.
Alvast bedankt voor de reacties, ....word vervolgd.
Reply
Reactie van bezoeker 'Charl', geïmporteerd van het oude forum:

Moet mi een benzine toevoer probleem zijn. Heb hetzlelde gehad met mijn 60/7. Het vlotterniveau was niet goed waardoor er niet genoeg brandstof in de kamers kwam. Ik denk dat je de drijvers in de vlottoers onbewust hebt verstelt. Herstel de juiste hoogte en probeer het dan nog eens. Is makkelijk zelf te doen.
Succes
Reply

Hallo Bert,

Doormeten van bobine en condensator is lastig voor een juiste diagnose. Er vanuit gaande dat ze "koud" juist wel goed functioneren maar warm problemen geven.
Cond. zou ik gewoon even vervangen.
Reply

Allereerst bedankt voor jullie reacties: volgend weekend ga ik eerst het vlotterniveau controleren, zijn hier richtlijnen voor?, ik neem aan dat ik hiervoor niet de carbs hoef te demonteren.
Voor alle zekerheid ga ik ook de condensator vervangen, is het trouwens mogelijk om een bougiekabel door te meten?.
Ik laat jullie het resultaat nog weten, bedankt.
Reply

Benzine kraan dicht, vlotter bak afnemen, vlotter rustig omhoog duwen, kraan open en vlotter zachtjes laten zakken. Als de bovenkant van de vlotter parallel loopt met de onderrand van de carb. moet de benzine beginnen te stromen. Daarna de andere. eventueel bijstellen met het lipje dat de vlotternaald indrukt.
Reply

Dank je wel voor je advies, zal dit zeker opvolgen, komend weekend zal ik de vlotters controleren en evt bijstellen, laat je nog weten of het gelukt is.

Groetjes B.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)