Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurverhogers k100rs-16V
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dag marco,

Zelf had ik ook al aan een RT stuur gedacht, maar ik denk (weten doe ik het niet) dat dit wat minder staat. Een RS oogt wat sportiever dan een RT. Ik twijfel eraan of de motor er van op knapt. Ik hoef ook maar iets rechterop te zitten. Ik denk dat ik het met stuurverhogers kan oplossen. Ik heb namelijk best lange armen. Misschien zit ik er helemaal naast, het blijft een gok.

Wel bedankt voor je reactie, ik waardeer het dat mensen mij op gang willen helpen. Ik heb tot nu toe aardig wat opgepikt.

Groeten,
Rene

Dag Rene,

Als ik een advies mag geven, probeer eens desnoods bij een verkoper om op een RT te gaan zitten.
Je voelt dan zonder dat het iets kost precies of het bij jou past.

Het gaat er toch om dat je jezelf fijn voelt met je motor.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:

De elektrische kabels hoef je niet te vervangen, die maken onder je tank een extra lus die je kan opsouperen met je langere stuur. Koppelingskabel, remleiding en gaskabel wel vervangen.

Let er bij het proefzitten op dat je op hogere snelheden nogal wat wind vangt van je RS, al te rechtop is dus ook niet lekker.

Ik heb een LT-stuur in stukken gezaagd en 5cm hoger dan het RS-stuur weer in elkaar gelast - niet doen als je niet kan lassen - en dat is voor mijn 1.98 m helemaal perfect, vooral in combinatie met het vervangingsruitje wat de hobbyist levert (Verholen?).

Als je zin hebt, kan je gelijk ook de gelegenheid te baat nemen om de alarmlichten te installeren, mocht je die nog niet hebben. Kwestie van een extra knop monteren, de stekker vinden en aansluiten.

Fotootje/langskomen (Tilburg) geen probleem.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rene Groeneveld', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Marco en Jaco,

Bedankt weer voor de tips, Ik moet maar eens spijkers met koppen gaan slaan. Ik ben in ieder geval niet meer van plan om mijn RS om te bouwen naar een kale K100, dat was ik namlijk wel. Mijn RS vind ik daarvoor eigenlijk te mooi, en er zijn voldoende manieren om mijn zithouding te verbeteren. Heeft een van jullie ook ervaringen met het k75 stuur op de RS?

Jaco, ik zou graag een foto willen zien van jou RS? Ik ben namelijk bijna net zo lang (1.95 meter).Als je zou kunnen mailen naar reneenwilleke@zonnet.nl zou dat fijn zijn.

Ik ben trouwens wel van plan het een en ander te laten doen. Ik ben namelijk geboren met twee linkerhanden. en met remkabels en dergelijke mag ik van mijzelf geen risico nemen.

Bedankt weer voor de tips.

Misschien tot mails,

Groeten,
Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

hallo rene,
ik heb ook een k100rs en heb min stuur verhoogd met 18mm door een stuurklem er onder te zetten (zitten normaal aan de bovenzijde van een stuur), wel even vlakmaken zodat deze goed op het bestaande onderste stuurklem rust, dan het stuur er in en de orginele klem er boven opzetten. Wel moeten er lange bouten gebruikt worden.
Mij heeft het ontzettend geholpen en visueel is er schijnbaar niets veranderd, en je kunt de orginele bekabeling blijven gebruiken.

Groetjes,

Bert
Reply
Mart179.6призCHAPKybeLassЕфреBeatAdamЩегополоWaltШейкXVII16986465VienОтечсалфВитаотвеMeisTesc
MAST6582КареРомаОтечЖагаIBIZТкачBalaГерчBilaMicrМоскТретXVIIРокосборМаслЕрошEricтексОсетГриг
ЗайцTerrOmsaКальFrieДолжMorpсоврGardРозеRaymCircRobeремеAltaтелеELEGЖелдRobeTayb1986PushHapp
CaprPushElegNikiGiorТюняFranраскуголShifZoneGlamSelaОголSchoнемеJeffстихРомапансJackЛазаSand
XXVIZoneСтелXVIIМартZone3111ZoneZone02-1ZoneZoneZoneZoneZone01-2ZoneZoneZoneZoneменяZoneZone
ZoneдерезагрHM-1орнаRagoZanuСМ-1RoccAmerToloWind8975ChicJeweSponРыбаSQuiCHEVCITRDOLLpocaCana
BabyрастASPIтемахудомаскProjFlooYossGigaклетBrauRoweChouWhisЛитРЛитРМихаЛитРЛитРЛитРЛитРSpan
RobeCommмашиМайоAlexМоск(183комиМаркФигахороMargНадеМиха(199(БалкиноComeСидеNickШалаOutkTime
WindГербвыпуПереРазмSoulBlacиздазагаГусаЦареГальавтоЮркеJeweOrphКотоАндеЖукоДаниБушиHM-1HM-1
HM-1СказSoniСергРоньначаЗатуцветРоньFredКузьМониТопоtuchkasBlisDDLT
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)