Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurverhogers k100rs-16V
Reactie van bezoeker 'Rene Groeneveld', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,

De zithouding op mijn K100RS-16V uit 1991 bevalt mij niet helemaal. Ik vind dat ik teveel leun op mijn stuur. Ik weet dat ik voor een stuur van een K75 zou kunnen kiezen. Ik weet ook dat er stuurverhogers worden aangeboden, maar het lijkt wel of die alleen op een R-serie passen. Weet iemand of er stuurverhogers zijn die op mijn K100RS passen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Groeten van Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:

hallo rene

ik rij zelf ook een k100rs sinds een jaar of drie ...het kleine stuur beviel me dus ook niet daarna heb ik een iets hoge stuur genomen en na een jaar was ik het weer moe ..zeker als je met tweeen de bochten door moet in de bergen. nu rij ik al een jaar rond met een stuur van de k 100 lt rijd perfect ..wil je foto's,of komen kijken het kan allemaal
groetjes mart
Reply

Hallo Mart,

bedank voor je reactie. Sorry dat ik niet sneller reageerde. Wat bedoel je precies met dat het iets hogere stuur ook niet beviel? Wat beviel niet?

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de foto's van het K100LT stuur. Ik zou er zelf niet op gekomen zijn, maar misschien vind ik het ook wel wat. Kun je de foto's mailen? Als dit kan, mijn email adres luidt reneenwilleke@zonnet.nl. Alvast bedankt voor je medewerking. Aardig van je dat ik ook langs zou kunnen komen. Misschien maak ik daar nog gebruik van, als de foto's mij echt geintresseerd maken.

Nogmaals bedank,

Groetjes Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rene,

je zou eens kunnenkijken op de site van MV Verholen Motorrad-Technik:
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/lsho...--006,.htm

Hier staat o.a. de "universelle "lenkerverstellung"
Hiermee kun je je stuur naar voren, naar achtere, omhoog en omlaag zetten tot je de juiste houding hebt.
De Hobbyist is dealer van MV Verholen.

Dutch
Reply

Hallo Dutch,

Deze stuurverhogers had ik inderdaad nog niet gezien, ze zien er wel ontzettend mooi uit en als ik het moet geloven kan je er bijna alles mee. Bedankt voor de tip.

Groeten,

Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rene,

zie ook de volgende topics (ook wat info over verhoogde ruiten)

'van K100 Rs naar RT'
'verhogen stuur K100RS'
'Windscherm K1100RS'
'Laminar Lip K100RS / K1100RS ervaring !'

Groeten, Jaco.
Reply

Hoi Jaco,

Ook bedankt voor de tips. Het enige nadeel is dat ik wel hebberig word van al dat mooie spul, maar dat is mijn probleem (niet echt hoor).

Nogmaals bedankt,

Groeten, Rene.
Reply
Reactie van bezoeker 'henri', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Mart, zou je mij ook een paar fotootjes kunnen sturen mbt de stuurverhoging van de RS?
bvd Henri Eindhoven
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Rene,

Misschien een simpele vraag maar waarom geen RT stuur, die moeten er voldoende gebruikt in een goede staat te koop zijn, zit geweldig, lekker overeind en geheel ontspannend.

In alle gevallen moet je er rekening mee houden dat de kabels en aanverwanten misschien moeten worden verlengd.

Je spiegels zijn nog perfect te gebruiken, zelf heb ik RS speigels op mijn RT, geeft meer zicht voor automobilisten in de file als mijn alarmlichten aan staan, de RT R.A.W lampen zijn uiteraard nogsteeds aanwezig.

Het voordeel van een RT stuur is dat het iets meer naar achteren gedraaid is, dit bevordert het rechtop zitten enorm, voor mij heel belangrijk omdat ik vroeger twee gebroken ruggewervels heb gehad.

Groetjes,
Marco
Reply

Dag marco,

Zelf had ik ook al aan een RT stuur gedacht, maar ik denk (weten doe ik het niet) dat dit wat minder staat. Een RS oogt wat sportiever dan een RT. Ik twijfel eraan of de motor er van op knapt. Ik hoef ook maar iets rechterop te zitten. Ik denk dat ik het met stuurverhogers kan oplossen. Ik heb namelijk best lange armen. Misschien zit ik er helemaal naast, het blijft een gok.

Wel bedankt voor je reactie, ik waardeer het dat mensen mij op gang willen helpen. Ik heb tot nu toe aardig wat opgepikt.

Groeten,
Rene
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)