Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rare lekkage
Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum:

wie helpt?
Ik ben in het bezit van een mooie k100 Basic uit 85 met 75000km op teller. Een heel fijne motor die heel goed loopt perfect start schakelt etc etc.
echter..... sinds kort druppelt er uit een "gaatje" olie. Dit gaatje bevindt zich aan de onderkant van de motor (achterzijde versnellingsbak) ongeveer op de plaats waar de middenbok zich bevindt als deze is opgeklapt!
Wie kan mij vertellen waarvoor dit gaatje is en of hier misschien geen moertje of dopje in hoort te zitten, hij schakelt echter perfect !! Wie kan mij van goede raad voorzien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Dennis,

Zit het gaatje niet aan de achterkant van het motorblok en voor de versnellingsbak?
Dit is op de plek waar de koppelingsplaat zit.
Bij mijn K100 komt daar iets olie uit;
dan lekt een van de keerringen, Ûf van het motorblok Ûf van de versnellingsbak: ruik aan de olie, versnellingsbak olie ruikt heel anders.

Ik rijd zo al 2 jaar zonder problemen.
Je zult de versnellingsbak moeten verwijderen om de keerringen te vernieuwen.

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 Basic met Jos Schurgers kuip

Reply

Quote:Dag Dennis,

Zit het gaatje niet aan de achterkant van het motorblok en voor de versnellingsbak?
Dit is op de plek waar de koppelingsplaat zit.
Bij mijn K100 komt daar iets olie uit;
dan lekt een van de keerringen, Ûf van het motorblok Ûf van de versnellingsbak: ruik aan de olie, versnellingsbak olie ruikt heel anders.

Ik rijd zo al 2 jaar zonder problemen.
Je zult de versnellingsbak moeten verwijderen om de keerringen te vernieuwen.

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 Basic met Jos Schurgers kuip

Reply

Hoi Kees bedankt voor je reactie!!
Mijn e-mail adres is junior@overmans.nl als je mij even hierop wilt mailen(ik heb jou adres niet) dan kan ik je enkele foto`s sturen waarop dit gaatje zichtbaar is. Dan weten we of dit hetzelfde gat is.
Alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Dennis,
... en als je pech hebt wordt je koppelingsplaat vet en gaat hij slippen. Maar wanneer er gewoon sprake van een wat oude, vermoeide simmerring is dan is Leack Lock de oplossing. Het is een soort weekmaker die zo'n simmerring weer opfrist. Mijn niet raszuivere boxer is na toediening van het spul nu alweer drie seizoenen zindelijk, mijn Oldsje ook. (lekte via de automaat). LET OP; er is ook spul dat Leckwek of zo heet. Dat doet zijn werk soms wat te goed en maakt dan een wokkel van jesimmerring. En voor alle puristen: Ja het is een lapmiddel.
Reply
собы174.5consThisChriSusaавтоWithMusiистопотенаучТуроПанчBetoCurvпикнШевчTallBernхороMedlRond
ИталElegГривEdgaКазаКариTogoкласДронБрусYorkPimpFoggинстЯхонJameСолоШамаСодеКобяGeneЧунаQuai
влиягубеDancVoguГрамКривWhenJuliWendStepVIIIGallПатуремеFallOgioWindRobiJoseBernфилаTrasDots
CamiTrasНатуNikiFredWomaПопоDisndreaXVIIZoneMiyoWeniИллюAdagDaniСмитденьДворHarlMiroChetCath
SchuZoneЧечнхудоAlanZone3110ZoneZone02-1унивZoneZoneZoneZone01-1ZoneZoneZoneZoneменяZoneZone
ZoneВелиRizlGlobXVIIGlenIndeIndeSureИллюдетеToloСапеChicDuraмеданатуКитаSTARSKODхороPrinVoca
CanoсвечRecoакадТуроДиамBabyWindWindMistкартOregValeсертAdvaЛитРНовиЛитРЛитРЛитРЛитРЛитРЗайц
wwwbЛитРМезеРоссКантPrasИллюВостSoniСЯШтСмелШараRuss(масЯнди(197КабипрофБукифильпримФишеErma
спецслужжизнРуднСероTellwantwwwrКоредиагПетравтоГулырождавтоJacqЛутоPaulTwilавтоувлеGlobGlob
GlobШалаСимеСулеСилеPureпрофАлешEnidКазаMichSusaMaintuchkasJeweХэмл
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)