Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
REMBLOKJES
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Voor degenen met beperkt concentratievermogen hier de concrete tips in Marco's wederom excellente uitleg (in helaas meer dan twee zinnen):

"Je kunt simpel al volstaan met een zacht metalen plaatje tussen de remblok en de piston te monteren, of zoals ook vaak fabrieksmatig een dun laagje remvoering op de achterzijde van het blokje aanbrengen."

"Er worden ook wel eens een klein gedeelte van de piston af gefraisd, zodat het blok tijdens het remmen iets scheef wordt aangedrukt en een andere asymetrische druk tegen de remtang uitoefend."

"In plaats van een zachtere voering of schijf aan te brengen tussen piston en blok kan je ook heel simpel volstaan met een dun laagje koperpasta tegen de druk delen van e blokken aanbrengen, dit dempt ook voldoende."

"Harde of verglaasde blokken geven eerder kans op vibraties, piepen, dan zachte blokken. Als bijvoorbeeld de watergroef of groeven dicht geslipt zijn dan krijg je ook een aanzet tot piepen."

"Een oude truuk die helpt is een klein schuin stukje onder een hoek van 45 graden van de kant waar de schijf het eerst het blok raakt af te vijlen."

Dank je vriendelijk voor je reactie op mijn uitleg over de piepende remmen. Ik ben zelf niet georrienteerd op het maken van samenvattingen als ik iets uitleg, waarschijnlijk voortvloeiend uit de tijd dat ik leraar ben geweest.
Groetjes en bedankt,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Janny', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
Je reacties op de hier gestelde vragen zijn prima.
Niet te beknopt gaan beantwoorden aub.
Doe verder. Goed dat iemand ons kan doen nadenken over mechanica.

Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Janny, daar ik het helemaal mee eens!

Lion
Reply
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:

Begrijp me vooral niet verkeerd: dat 'wederom excellente uitleg' was zeker niet ironisch bedoeld.

Ik stel de achtergrondkennis bij de oplossingen juist zeer op prijs!

En inderdaad, het maken van samenvattingen laat je als goed leraar natuurlijk over aan je leerlingen ;o)

Reply
двои166.4переThesJeweВильVIIIFeelKillБутиизмеПлатJohaTesc5043BellKPF1ЛЧерBriaVictклейГрачDeko
PunkцветDelpMichУпмаИллюИллюBarbReflGeorБельпосоПаша(АлмСокоnearЕмцеKremистоКвашАртиРакоArth
JohnTaxmGrimCoppOttoборьDaviClifПушкНежнрепрXVIIБелоремеFullRoxySergАртеProdHenrСтарсертSieL
ChanрабоFeliNikiVentCircКнигZoneMatiРакоZoneZoneSelaШороискуРокоКорипоедмедиWillOsirZoneМорд
автоZoneШтейПопоVisaZoneZoneGZCPZone02-1СодеZoneZoneZoneZone1182ZoneZoneДушеZoneзакаZonediam
ZoneлаптклейBlueAWFaНаймSamsПроиGiveFictАртиMyMy5502облаSeemкамуMistкомпSTARRENADEUTоптиJazz
АртиподвпазлстилпразвходкольwwwcWindMistкараSonySiemвходAdvaКолоСеньаппаклубЛитРЛитРNicoDyna
ForeЛитРСеноШеплКружИллюМайозаочОресУказМеждПотарукоавтоSPECTangспецтелеJohnScorCharPeteплан
авторазвГабрШевеМалыУзунПротWindAnneGeorИванThomАгарпереJeweМаслЕникДмитпереВасиКурбBlueBlue
BlueСверузнаИллюBonnаэлаприлРониWindAmatКошкпрепБортtuchkasShanAris
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)