Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelingskabel K100RS
Reactie van bezoeker 'Stefan', geïmporteerd van het oude forum:

Binnen te korte tijd is (voor de 2e keer) mijn koppelingskabel gebroken bovenaan precies waar de kabel bevestigd is aan dat messinge houdertje. Ik vermoede dat dat kwam doordat de kabel ergens overheen liep en dus zo snel slijt. Zover ik kan zien loopt dat ding helemaal vrij. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Alvast dank.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Stefan,

ik weet niet of jij je jiffy-stander hebt uitgebreid met een ombouwsetje opdat de stander uitgeklapt blijft wanneer je deze los laat.

Wanneer deze verkeerd gemonteerd is bestaat de kans dat de jiffy-stander, wanneer de motor op de jiffy-stander staat, de koppelingskabel aanspant en op den duur breekt.

Zet de motor op de jiffy-stander en controleer of je nog speling bij de koppelingshandel hebt.

Groetjes,

Harrie
Reply
Reactie van bezoeker 'Stefan', geïmporteerd van het oude forum:

Harrie, dank voor je reactie. Maar misschien een domme vraag: wat is een Jiffy-stander?
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Stefan,

een jiffy-stander is de zij-standaard.

Met vriendelijke groet

Harrie
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Om dit onderwerp terug in de aandacht te krijgen. Want die kabels schijnen(bij mij toch) op de meest ongelegen momenten te geest te geven.
Het klapmechanisme van de zijstaander werkt bij mijn motoren zoals het hoort. Bij eentje is het verwijdert dus kan het al niet de oorzaak zijn. Maar die kabels breken ook bij mij steeds aan het handvat, net achter de verdikking/opsluiting, dus aan het uiteinde van de kabel.
Wie heeft hier een gepast antwoord op?
Reply
Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum:

Als het tonnetje in het handvat niet soepel mee kan draaien door een braampje of corrosie gaat de kabel daar buigen en daar kan ie slecht tegen. Super glad maken en in het vet houden van tonnetje en gat in handvat is de oplossing.

Succes,
Walter
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo Boonen', geïmporteerd van het oude forum:

Stefan
Het kan zijn dat het tonnetje op de plaats waar het in de handle zit aan de onderzijde verder uitgesleten is dan aan de bovenzijde van de handle (daardoor gaat het tonnetje kantellen en breekt de kabel op die plaats .
Theo
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

@ Stefan,
als je de oorzaak hebt gevonden, zou je dat dan hier willen terugkoppelen?
De koppelingskabel van mijn K75RT '94 is bij 54.000 km gebroken. Bij welke km stand was dat bij jou?
Navraag bij de dealer (die ook veel overheids-K's in onderhoud heeft), leerde dat het een zeldzaam fenomeen is. Bij ÈÈn van hun politiemotoren was echter na 1000 km de vervangen kabel ook gebroken. Daarna niet weer. Oorzaak onbekend.
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn dienstfiets gaat die kabel geen drieduizend mee denk ik. Ik ga die hendel eens wat beter bekijken. Bedankt voor de reacties dusver.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ook een k100rs gereden 125.000 km.
Nooit een kabel breuk gehad(geluk?)
Wel regelmatig gesmeerd op de draai punten.
Lekker in de olie houden.
Groeten Arnold
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)