Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start motor k100
Reactie van bezoeker 'Ed pronk', geïmporteerd van het oude forum:

Een vraag, draait de startmotor continu mee als de motor draait of heeft deze ook een bendix zoals de oude R blokken?

Wie kan mij hier antwoord opgeven

mvg

Ed
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, dat draait niet mee
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Correct John, de starter (fabrikaat Nippo Denso foei!!) is via een vrijloop aan de motor gekoppeld zodat de motor niet de starter kan aandrijven maar wel andersom. Van de Motronic weet ik ook dat het relais van de starter ook geblokkeerd wordt als de motor loopt. Ik vermoed dat de LE Jetronic hetzelfde doet zodat de starter niet in actie komt als per ongeluk op de startknop wordt gedrukt.
De groeten
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Maar Hans toch.
Hoezo "Nippon Denso foei"? Ik wil er fijntjes op wijzen, dat de kwaliteit van een Denso ontsteking, bougies, dynamo's e.d. minimaal even goed zo niet beter is dan die van Europese merken. En dit hoor je vanuit de koker van een echt verstokt BMW adept. In ÈÈn ding moet ik je gelijk geven......Ik vind dat in een BMW eigenlijk Bosch onderdelen of zo horen te zitten. Wat dat betreft:
"Motie gesteund". Dat wel.

Startmotoren draaien nooit mee. Behalve bij de Diesel- of benzine / electrische heftrucks van Still. Die starten op de grote generator. Een belevenis appart, en nooit meer kapotte startmotoren! Doch vÈÈl te zwaar en volumineus voor een motorfiets.

Groetjes
Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Dat noemen ze dan een dynastart, zulk (on)ding zit ook op 'n RD 200 van Yamaha en op oude tuinmaschines. Begrijp me goed, techniek uit japan is zeer goed (zoniet nog beter), ook de motorfietsen wat die kleine jongens maken. Het probleem is als zo'n ding wat ouder wordt en er mankementen aankomen. Onderdelen zijn meestal schreeuwend duur en slecht beschikbaar via andere kanalen dan via de dealer. Daarom prefereer ik een bosch. Ik heb jarenlang bij een Boschdienst gewerkt en ben toen zeer gecharmeerd geraakt van hun technieken. De technische ondersteuning van Bosch is zeer goed.
Dynastarts zijn in de praktijk problematischer dan een losse starter en een generator. Bovendien is een dynastart geen generator doch een dynamo (gelijkstroom). Het is eigenlijk een gelijkstroomdynamo die als motor wordt geschakeld tijdens het starten. Globaal ben ik het echter wel met je eens.
Toedeloe
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hans

Je hebt gelijk. Japanse onderdelen zijn schreeuwend duur. Dat was dÈ reden waarom ik in ieder geval geen Japanner ben gaan rijden. Los van het feit dat ik een BMW ook echt mooier vind om te rijden (Sturen!!!)
Je spreekt me uit het hart. ThanXX!

Tot wedertypen!!
Maurice
Reply
прои159.1повеReprHurtиллюНагиИванМуриEnidВадиJoanКокоPunkTescЛипкNX-5улучDolcEricхороаббрAMBA
ClasR131искуакадБабоСодеInteRollтеатИллюЩелоThatКонтJeanЛевеConeПетуKeenГеорPatrTessNormArth
ChriSieLAmarPianФедоJohaBulaФайбErnsXVIIЛеслСамоСекоPaliGirlSelaRDRAМессPartFounPear`менSisi
TrasTrasVentRemeEsthMantКаптZonePeteModoZoneMiyoПоляВиноПетрЧантWashполиПрабунивGlob02-1Двор
XVIIMiyoAmerAlexOzdoZoneLAPIZoneZoneчистVIIIZoneZoneZoneZoneзакаZoneZoneШахнСенеПА10ZoneZone
ZoneэкзеорнаOKO-клейJohnBoscMielнеде4128StarSafeChicFiesМ-65Renzфунк4730STARMITSANTOподгJazz
тексCreaинстDetrЛовятексIntrReflBuxWVerbРазмуведUnitвходKiteдопоDiscаппаЛитРЛитРВейдЛитРЛитР
BratErleМикаРафиAcadгубеПлатСодеЭкстGerrбизнSaveпразClasKaamЛаврпосоМель(ВедравнЯндиHellКуди
ЗайцПанаУшакMoniнеблDinapurcNealхудоПоноРодиЯковАрбаХалвПритНефеDarlБержKatiПрилТкачOKO-OKO-
OKO-ЯнушОнегИллюFantнеблЛазаCannБлидСтепстерШевчзадаtuchkasТихоГроз
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)