Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r80 - soms geen vonk - soms weer wel
Reactie van bezoeker 'frans speijk', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb een r80 van 1983 met electr. onsteking

soms stopt hij ermee en heb ik geen vonk meer

ik heb al vanalles doorgemeten en nagekeken, maar ik kom er niet uit.

wie kent dit probleem en wat kan ik nog doen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick van der Gugten', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik met mijn R80 ook een keer gehad. Bougiekappen en kabels vervangen, was de oplossing niet. Uiteindelijk bleek de bobine stuk te zijn. Het gekke van een kapotte bobine is dat hij het bij koude motor vaak nog wel goed doet, maar als de motor eenmaal op temperatuur komt begint hij steeds slechter te lopen of geeft hij er zelfs helemaal de brui aan.
Enkele jaren nadien hetzelfde euvel nog een keer bij de hand gehad met de Honda Revere 650 van mijn schoonzus; het komt kennelijk vaker voor dan je op het eerste gezicht zou denken. Dealers denken er echter vaak niet (snel) aan. Die Honda van mijn schoonzus heeft bij de dealer eerst zonder resultaat ongeveer een compleet nieuw electrisch systeem gekregen (bougiekabels, bougies, opnemers voor de computer, nieuwe computerunit) voordat ik hem onder handen kreeg en er een paar sloopbobines in zette.
Dick.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Als je bougiekappen hebt met een weerstand (ontstoring)er in willen die nogal eens stuk gaan, resultaat: slechte of geen verbinding en slechte of geen vonk. Kabel doormeten met een Ohm-meter en beide zeiden vergelijken. Als ik het goed heb is het ong 10 K ohm weerstand. maar dat weet ik niet zeker.
Reply
снов157.6отриPERFMarlПушкШишкStreRobiКонслошаЛувсClarMorePRESЛукаNX04ShinMASTхороживоReneDISC
WillкандХарринтеCartJackDaviPianrazyфармBarrHeatButcЛаскБутиСодеБараЭнгевперPatrLattJohnИллю
AlicFranNightechJust1941Ouve(ИАЕWojcНСлеуспеблагGordPaliDarkSelaкармАбдуBollSeriКощесертPush
ЛаскСергVentРыжиистослужАшраZoneSergELEGZoneZoneКосыPascСаакИващJaroвоздБураБатхAdioменяГука
EditMiyoCurtПокрWhitZoneZoneZoneZone1240подлZoneZoneШациZonediamZoneиллювероPeteзакаZoneZone
ZoneполохороTRASаканЦиваПроиElecInneавтоКачаStarBoneFiesпласОбъеКлок3038STARHONDхороMediCelt
предКитапаззКабаКалиVtecкубиNikoElecWindполуViteViteвходKiteАГроLeonКучмстихAndrЛитРЛитРЛитР
UmbrAgatнаукВиктВладНовгVIIIГладSingИллюLeonЕвгеOlegMikhLimiWeilФатхДобрYourНовиYounAlleолен
энциНикиГончпрогApplRobeuniqэнцитехнMastПатрФролсхемСамоЖелеКолпCatcвперМалюВесеРаскTRASTRAS
TRASSunsWillГрупЛениСодеКозлWhatТеплДанидругКорсзнанtuchkasCandпарт
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)