02-16-2005, 01:56 PM
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:
Beste medesleutelaars (en tobbers?)
Ik ben bezig mijn k100 16v motorisch de finishing touch te geven. Monumentaal draait de motor 1050 rpm stationair bij een CO van 1.5. Alle andere variabelen zijn gecheckt in orde bevonden. Nu sta ik op het punt om het stationaire rpm en CO terug te regelen tot "het ideale".
Ik heb de beschikking over 4 koloms carbtune en een professiele uitlaatgastester. Tot zover geen problemen maar wat ik mij afvraag is moet ik om e.e.a. te bewerkstelligen een hogere of een lagere onderduk afregelen (dus hogere kolommen in de carbtune of lagere). Ik ben geen natuurkundige maar in mijn beleving betekend een hogere onderduk dat de smoorkleppen dichter komen te staan en het toerental iets zou moeten dalen. Heb ik dat juist?
Beste medesleutelaars (en tobbers?)
Ik ben bezig mijn k100 16v motorisch de finishing touch te geven. Monumentaal draait de motor 1050 rpm stationair bij een CO van 1.5. Alle andere variabelen zijn gecheckt in orde bevonden. Nu sta ik op het punt om het stationaire rpm en CO terug te regelen tot "het ideale".
Ik heb de beschikking over 4 koloms carbtune en een professiele uitlaatgastester. Tot zover geen problemen maar wat ik mij afvraag is moet ik om e.e.a. te bewerkstelligen een hogere of een lagere onderduk afregelen (dus hogere kolommen in de carbtune of lagere). Ik ben geen natuurkundige maar in mijn beleving betekend een hogere onderduk dat de smoorkleppen dichter komen te staan en het toerental iets zou moeten dalen. Heb ik dat juist?