02-25-2005, 12:48 AM
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Allemaal,
Bij deze wil ik nog een piep klein tipje geven.
Neem een plasic fietspomje, je weet wel om met de fiets mee te nemen en draai het zuigertje om.
Je krijgt dan eeen zuigpomp in plaats van een perspomp.
Vraag een assistent(e) om heel even te helpen met het potje bijvullen. Het buurmeisje is altijd een succes, je kan dan je dankbaarheid betuigen.
Vul je lege reservoir met schone olie, voorzichtig dat er geen luchtbellen kunnen komen in het reservoir.
Beversig al of niet met een slang je pomp aan een ontluchtingsnippel, die wel gangbaar moet zijn.
Open de nippel en zuig met beleid de olie door de nippel, inclusief lucht, door aan de pomp te trekken.
Ondertussen je buurmeisje het reservoir in de gaten laten houden en eventueel bij laten vullen.
Je moet wel ÈÈn teug nemen met je pomp.
Nippel dicht draaien en zonder te morsen je pomp van de gesloten nippel halen.
Pomp leeg en de andere zijde de remtang op dezelfde wijze behandelen.
Dit was mij tipje, simpel, heel goedkoop en werkt perfect.
Je moet wel van de remhandel afblijven omdat anders de compensatieboring door de piston wordt afgesloten en dan werkt de ontluchting niet, netzoals het niet werkt als je de handel opspant en hopen da de lucht door de gesloten compensatieboring kan ontsnappen naar het reservoir.
Als laatste betoon je dankbaarheid aan je buurmeisje.
Probeel maar eens, werkt echt.
Groetjes,
Marco
Dag Allemaal,
Bij deze wil ik nog een piep klein tipje geven.
Neem een plasic fietspomje, je weet wel om met de fiets mee te nemen en draai het zuigertje om.
Je krijgt dan eeen zuigpomp in plaats van een perspomp.
Vraag een assistent(e) om heel even te helpen met het potje bijvullen. Het buurmeisje is altijd een succes, je kan dan je dankbaarheid betuigen.
Vul je lege reservoir met schone olie, voorzichtig dat er geen luchtbellen kunnen komen in het reservoir.
Beversig al of niet met een slang je pomp aan een ontluchtingsnippel, die wel gangbaar moet zijn.
Open de nippel en zuig met beleid de olie door de nippel, inclusief lucht, door aan de pomp te trekken.
Ondertussen je buurmeisje het reservoir in de gaten laten houden en eventueel bij laten vullen.
Je moet wel ÈÈn teug nemen met je pomp.
Nippel dicht draaien en zonder te morsen je pomp van de gesloten nippel halen.
Pomp leeg en de andere zijde de remtang op dezelfde wijze behandelen.
Dit was mij tipje, simpel, heel goedkoop en werkt perfect.
Je moet wel van de remhandel afblijven omdat anders de compensatieboring door de piston wordt afgesloten en dan werkt de ontluchting niet, netzoals het niet werkt als je de handel opspant en hopen da de lucht door de gesloten compensatieboring kan ontsnappen naar het reservoir.
Als laatste betoon je dankbaarheid aan je buurmeisje.
Probeel maar eens, werkt echt.
Groetjes,
Marco