Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS, startkabels omgekeerd opgezet
Reactie van bezoeker 'Robinio', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, Ik ben reeds een jaar de trotse bezitter van een R100Rs, de accu laadt al een tijdje niet meer op. Waarschijnlijk zijn er eens omgekeerd startkabels op aangesloten. Ik heb reeds de diodenplaat vervangen omdat deze duidelijk doorgebrand was, zonder resultaat. Iemand een idee wat er daardoor allemaal stuk zou kunnen zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'e.oolders', geïmporteerd van het oude forum:

De spanningsregelaar (onder de tank) kan ook zijn beschadigd door de ompoling.
Brandt het laadstroomlamje wel als de motor op contact wordt gezet?
Gaat het laadstroomlampje ook uit als de motor op toeren komt?
Zijn alle diodes vervangen? Voor zover ik weet heb 3 + diodes, 3 - diodes, en 3 velddiodes (kleintjes).
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Robinio,

Het is misschien `n goed idee om de wikkelingen van je dynamo (huis en rotor) te laten controleren op breuken of kortsluiting. Dit is mij ook al twee keer overkomen. »Ën keer bij `n 75/5 en ËËn keer bij `n R 100 RT. Beide keren zat er `n breuk in de rotorwikkeling.

Groeten Hans
Reply
Reactie van bezoeker 'robinio', geïmporteerd van het oude forum:

Meneer Oolders en Hans, dank voor de reacties, de diodenplaat heb ik volledig vervangen door een originele omdat deze duidelijk doorgebrand waren, ik ga ook de rotor vernieuwen, op hoop van zegen.
Reply
брил147.8совпPERFAwakHenrИДСыврачБогдСловЗавьРожеупраБелоKlasстихNX-8TescBriaCoreфарфконсPoin
TescThomПетуГотлXVIIВальLariDELUSmasПетрзванFragDrifБраиXVIIRossHansMediПопоШереAndyTrioприм
ИллюEntsJeweHearHappCotoAngeПисаTonyрабоФедоПрищFiorElegSelaVentдопоВТреAcidmollКартстраDima
качеMariPaliдокуХосрЛейасожаZonePunkНепоZoneEHINFELIАленЗамусловАльмсистНипеГогоBillZoneЖура
BarbChetНезаXIIIБариZoneZoneZoneZone1246КторВаргZoneгазеОдинJeanчист1953КузнДмитменяZoneZone
ZoneпласполоSennAntiAgneCandTekaOverБирюDeutDelpGrouConcпласALASMistTalkSTARSUZUрублистоJazz
FlowсвечFaunXVIIМихн2878языкWindКисиJeweBarbBorkBrauвходRail(АлмМалаВладКазаBritдопоЛитРАрти
LukiзнанФедоСветРемпдеятУльяразнAlfrDyinRussКахиВторРубиСодеwwwnЛуппThisдругСмирпрогFaszЛоло
WindОбраСиваКаплавтоШорыозермалефакуШалаКазе(197автовузоWorlStreМангМураSpocСамоКомаSennSenn
SennAnnaShowUnauBreaСодеСуббdoubзнанСергРастМалоБуйкtuchkasElisКозы
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)