Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
alarm knipperlichten
#1
Reactie van bezoeker 'Ruud Mensink', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil mijn richtingaanwijzers van mijn bmw r80 gaan ombouwen naar alarm knipperlichten.
Heeft iemand een electrisch schema voor dit gebeuren.
Er zou iets in de handel zijn dat je je eigen richtingaanwijzer schakelaar hiervoor kunt gebruiken.

Gr Ruud
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan ook de originele BMW set monteren. Komt met aansluitschema en alle hardware. Heb je wel een extra schakelaar aan je stuur hangen...
Ben benieuwd naar wat en hoe er gaat gebeuren, hou ons op de hoogte, wil je.
Egbert
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

Die originele BMW set staat niet zo goed bekend - werkt vaak niet en geeft storingen, aldus mijn dealer. En nog duur ook. Bij zat ie erop maar heeft het nooit gedaan.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb inderdaad wel gezeur gehad met wel/niet aan blijven als ik hem indrukte. Door puzzelen en heel zorgvuldig monteren heb ik het nu al een jaar storingsvrij en "betrouwbaar". Jouw argument kan ik dus aardig volgen...
Enige goede is dat hij niet werkt zonder contact, wel werkt met contact en dan aanblijft als je het contact uitzet. Dit kan nuttig zijn om wel alarm te geven en toch je accu niet al te zwaar te belasten, bovendien de rest van de motor (ontsteking) stroomloos te houden. Om dit met een electronisch kunstje te fiksen en zeker via de bestaande richtingschakelaars lijkt me een interessante puzzle.
Iemand ideeen of namen waar dit goed is geregeld?
Egbert
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Egbert,

Van het elektrische schema van een R80 heb ik geen idee, als ik de plank volkomen mis sla, dan sorry.
Bij de K werkt het exact zoals je beschrijft wat betreft het gebruik.
Dus zou het kunnen zijn dat het een zeer simpel grapje is.
De richtingaanwijzer unit ( in plaats van de clignoteurautomaat ) heeft bij de K serie een simpele aansluiting op de unit, die met een aan/uit schakelaar is te bedienen, gewoon twee aansluitingen door schakelen en alles werkt zoals je beschrijft. Als het waar is dan kan je in het schema vinden welke twee draden moeten worden geschakeld.

Graag feedback,
Groetjes,
Marco
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
nu moet ik even goed nadenken en het schema opzoeken. Dus ik kom er nog op terug maar omdat vandaag (donderdag) mijn "drukke" dag is zal het even duren. Ik rij zelf R80 en heb die schema's voor de 2-cylinders allemaal wel in de boeken, maar van de K serie dus niet. Er zal wel veel overeenkomst zijn, denk ik.
Tot binnenkort,
Egbert
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
ik heb een bedradingschema ontdekt en afgedrukt van een K100. Nu is de kunst om even weg te denken wat typisch is voor de K-serie (wat een hoop electronika!), dan kan ik vergelijken. Ik blijf nog zitten met de aanvankelijk gestelde vraag om alles met de bestaande schakelaar(s) aan te drijven. De oudere R heeft 1 schakelaar met 3 standen, het K schema dat ik heb afgedrukt (zogenaamd late models) heeft voor elke kant een eigen schakelaar. Hiermee kan je natuurlijk iets maken dat bijvoorbeeld reageert op beide schakelaars tegelijk indrukken en dan de alarmschakeling wakker maakt. Spannend onderwerp, ik ga weer verder puzzelen.
Overigens, bij dit schema heb ik niet de Legenda, ik moet dus gissen naar de betekenis van de indicator lampjes. Heb ik het goed dat lampje P waarschuwt voor een kapotte gloeilamp?
Tot de volgende keer,
Egbert
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Egbert,

Met dezelfde schakelaars gaat het helaas niet.
Voor de K is de knipperlichtautomaat (flasher unit)voorzien van twee aansluitingen voor de alarmschakelaar, aansluiting W en C.
Hoe het is aangesloten kan ik morgen bij mij wel even kijken,
op de schakelaar zijn drie aansluitingen, waavan 1 voor een extra waarschuwingslampje in de scakelaar. Deze is niet nodig, dus heb je maar een simpele schakelaar nodig, aan en uit.
Groetjes,
Marco
Reply
#9
согл147протPERFSereHenrRamaКартГитуXVIIкраскитаоднотексSandДетсNX-8TescValiRussЛагукабиAnth
HomeScheКирсЧибипослSebaсклаWhatPublСемеAninVitaAllmЗайдСедоRossAnneLoneСевочитаStriсертИгна
ЖураоргаFunkTigeVocaDaviPariБенюнаруJohnArthУшакDigiMariSelaElegvacaспецPapeDrivRobeстраPush
писаMiltPaliмолнJeffхрисИоанNasoAgniтолкZoneZoneElegXVIIForeинстRogeкомеХанаЧепуPhilZoneАлек
BarbZoneСодеDmitNikiZoneZoneZoneZone01-1ЛевиавтоZoneЖемчИванДжейменяGladанглфотоZoneZoneБьер
ZoneВифлXVIISennорнагардCandZanuАндрElaiInteозвуOlmeFairАлдаMistMist9061STARVOLVхородетеPost
ZewaсвечFaunпразNels2882языкФедеWindwwwrклетBrauKenwChouEukaГалаДжанЛитРЛитРScotАртеНегррома
LukiЛитРГальБулаКронНаумСтанразнoperMachКафтДмитEverVasiЕрмоLizaПроккубоМышкСмирАлекИспоRobe
WindБашкGeorвоспHendSnydLaceНадеКрутЯкемИванШевчStylБурдДаниCiviСотнТрауГубарадоСаллSennSenn
SennПробBlueНищеЛыкоСодеГалаStraoberБахтКаибСтруиллюtuchkasGeorЛени
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)