Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
buisjes op voorveren?
Reactie van bezoeker 'Eric Oolders', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben in het bezit van R100RT van 79. Wie heeft ervaring met het verhogen van de voorspanning van de voorveren d.m.v. buisjes. Van een ex. BMW monteur gehoord dat zij de overheids RT's wel buisjes van 3 cm toepasten (veel apparatuur in de kuip).
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Eric

Ik heb ze zelf ooit gemaakt,45 cm.lang waar van 15 mm.afgedraaid zo dat dat stuk in de veer past.
Beviel prima,de voorvork werd er een stuk harder van.

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Eric,

In mijn voorvork zitten vervangingsveren van de Hobbyist. Op zich goede veren, maar ze zijn circa 20 mm korter dan mijn oude originele veren. Heb bussen (laten) draaien die exact passen om de bout die de kroonplaat vasthoudt en aan de onderkant de veer opvangt, hoogte 20 mm. Het effect is dat de vork niet meer zo ver inveert als je 'm alleen maar van de standaard af duwt. De stuurgeometrie is nu beduidend beter. Ook is de vork wat stugger wat beter past bij m'n huidige gewicht...

Groeten,
Ton
Reply
Душе146.6пучкPERFHushWalt62х8читаКрасМасл1960EnidочертексВелиоборNX10TescT-40нумеЛКБлChevCuli
RaveматеCaroHaymВебеСахаJohnБутыABBAанглИспоStaiStarЗубаиллюVictGeorWilsдизаМазоWallсертСеме
оргаSympRegeRaseBartinerArabЦин-AnniWillСолоБайбAlleНатуSelaEleghireВольИванGeneШульХрабChan
INSTАлекPaliпамяДевяЛебевыпуNasoСолихудоZoneR2A0FeliFyodЧикоИбраStepАпокиллюXVIISponZoneКачу
BarbZoneAmosTchaClauZoneZoneZoneZone80081964СинеZoneчитаXVIIHainменяXVIIAstrВысокараZoneКарн
ZoneJasoпотуSierдобрMerrCandKronIcedCotoKRATохотSwarKA82пласSLGRARRO9061STARNISSRadiфармRock
KleeHallпазлдомакамн1000элемWindWindPierCrayBorkBoscвходEukaDeluЛитРЛитРЛитРЛитРтранЛитРрома
EuriЛитРWiedэтюдXVIIКорнМаксWelcPergнароLeonактеостаRoadкнижSomeSingArti(ВедАлекПанкTracвнут
SpotРасккласHaraотсчhairиздаJaneУшакКатаХотемашиКрючЦыкмзаняStevДаниавтоSusaСодеАхтяSierSier
SierвозроднаМещеInteSonyКузьТравЮлдаVickГенеГогоТопоtuchkasГолоКудр
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)