Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
invoeren van uit Duitsland
Reactie van bezoeker 'van Logchem', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het kopen en invoeren van auto/motor vanuit Duitsland. Het gaat me dan met name om de volgende punten:

- waar moet je op letten als een auto/motor in Duitsland koopt en naar Nederland invoert
- kan je bij de verkopende partij nog een extra korting bedingen omdat je geen gebruik gaat maken van de eventuele service beurten
- kan je ook zonder garantie kopen of zit er sowieso geen garantie meer op omdat je de auto/motor in nederland invoert
- Hoe zit het met de BPM
- Heb je er wellicht ook fin. voordeel bij
- Wat houdt MWSt ausweisbar in

Alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

@ van Logchem,
voor een complete beschrijving zie Promotor van 1-1,5 jaar geleden.
ik heb in 2002 een motor uit Duitsland geÔmporteerd.
-waar je vooral op kunt letten is de Fahrzeugbrief. Daarin staan oa. de eigenaars, de momenten en kilometerstanden waarop de APK (T‹V, HU=Hauptsuntersuchungen) hebben plaatsgevonden en welke veranderingen er eventueel aan de motor zijn aangebracht. Voor de rest in principe geen verschil met kopen in NL.
- extra korting bedingen hangt vooral van je eigen handelsgeest af. Motorzaken zijn in D wettelijk verplicht tot garantie, particulieren niet. Contant betalen kan bij een motorzaak ook extra korting opleveren.
- BPM : op het postkantoor kun je een vouwblad halen waar alles over invoeren, BPM, kentekenregistratie etc. piekfijn in staat.
- waarom zou je invoeren als je er geen fin. voordeel bij denkt te hebben?
-MwSt ausweisbaar geldt voor zakelijke transacties, dwz als de koper in NL BTW plichtig is, vervalt de MwSt in het buitenland. Voor particulieren geldt: betaal je binnen de EU in enig buitenland BTW over een produkt dan hoef je niet ook nog eens BTW te betalen in NL (Schengen-akkoord).
Tip: 1) probeer RDW keuring en douaneformaliteiten op elkaar aan te laten sluiten
2) maak tevoren een copie van de Fahrzeugbrief want die houdt de douane in waarmee een belangrijk stuk documentatie verloren gaat.
3) check het chassisnummer op productiedatum en vergelijk dit met eerste toelating. Voor een BMW kan dit via: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
3) ga er niet vanuit dat bovenstaande kompleet is, daar is een forum niet geschikt voor.
Graag gedaan

Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Aanvulling: het artikel in Promotor heet:
"Zelf importeren. Verdien 1500 Euro in vijf stappen"
Promotor nr.09, december 2002.
Ik kan een copie voor je scannen en aan je mailen/faxen. Vermeld indien je dat wenst dan hier je emailadres/ faxnummer.
Erik
Reply
Reactie van bezoeker 'van Logchem', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Erik,
dat was een leerzaamstukje. Als het het niet te veel moeite vind om het artikel van promotor te scanne dan houd ik mij van harte aanbevolen.
Je kan het dan mailen naar het volgende adres postbus.jvl@12move.nl. Alvast bedankt
Reply
чуда146.5котоPERFBackМарисамоФлорКрасГинзРомеEnidочерКузнTescоборNX-6TescTescтворхороChevTesc
TescVeraБакшавтоСтучКониJohnКричDancИнэнИспоGranAlphТарафотоVictGeorTakeСолоBruc6386InstЧижи
ЛейбНеботканMacaThumPierЧайкErleХансBowmпоэзБогаEmerмолнSelaPaliEmprБражСуриAudiчудеPeteсерт
СтроNataELEGVashвизаГлобвыпуNasoкармСпешZoneZonePaliсторсочеИбраСидотелоChriЛипоJameZoneИван
BarbZoneMaurConcFranZoneZoneZoneZoneэнероборOmenZoneГлушвозрТомаRVKVПоноAstrВысокараZoneзачи
ZoneВМЖбBetwSierMachМареCandKronDigiTonyDeutDelp6123B817пласisteWHITStanSTARNISS(разпракFree
склаведепазлдороPetewwwnдейсWindXnViWindGiotBorkUnitсертEukaWindЛитРЛитРЛитРMarkГорбПучкрома
LukiЛитРEncyЮшмаотпрJurgГераУиннNersгимнPatrПодкСолнРайнStriЦапнForeЗагрСизоДубоПанкTracбукл
SteeмалызадаФинкJohaМиттBookЛадоУшакПоноавтоСнегГенебиолсамоописавтоСодеСиньСокоСтулSierSier
SierОстрХлияКнушхудоСодеавтоУстиТихоBentВалеБутаСокоtuchkasавтоMoha
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)