Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r26 accu laad niet met electronischespanningsregelaar
Reactie van bezoeker 'koen', geïmporteerd van het oude forum:

laadlampje blijft branden oorzaak?
kan er mij iemand een schema bezorgen om een electronischespanningsregelaar aan te sluiten?
OOK een algemeen stroomschema zoek ik nog
dank
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Koen,

In de praktijk heb vaak mogen ervaren dat de aansluitingen van een elctronische regelaar gelijk is aan die van een mechanische, dan spreek ik over een wisselstroomdynamo. Wat jij hebt weet ik niet, de gelijkstroomdijnamo wordt ongeveer op dezelfde wijze geregeld, met een belangrijk verschil: de mechanische regelaar heeft dan een terugstroom relais dat er voor zorgt dat bij niet bij ladende dynamo de accuspanning wordt verbroken.

Groetjes,
Marco Stubenitsky
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans C.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Koen,
Marco S. vat het kort en bondig samen.
Ik heb ooit ('69) zelf een regelaar gebouwd voor m'n R60. ('56)
Komt overeen met een R26.
Het terugstromen van stroom uit de accu naar de dynamo kun je voorkomen met een dikke diode. Bij wisselstroom dynamo's zitten er al standaard diodes in vanwege de gelijkrichting.
Die moet in de kabel die vanaf dynamo komt en de stroom levert.
Hoeveel Watt levert de dynamo? Iets van 60/90 Watt?
Dan kan er een maximale stroom lopen van 90:6=15A.
Met een diode van 15 tot 20 AmpËre kom je dus goed weg. Ze zijn nu lang zo duur niet meer als in 1969!
Denk event. aan een koelplaat!

De overige vragen vind ik moeilijk te beantwoorden omdat ik niet weet wat je in huis gehaald heb.
Je kan me event. mailen: franscock@home.nl
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Koen,
Marco S. vat het kort en bondig samen.
Ik heb ooit ('69) zelf een regelaar gebouwd voor m'n R60. ('56)
Komt overeen met een R26.
Het terugstromen van stroom uit de accu naar de dynamo kun je voorkomen met een dikke diode. Bij wisselstroom dynamo's zitten er al standaard diodes in vanwege de gelijkrichting.
Die moet in de kabel die vanaf dynamo komt en de stroom levert.
Hoeveel Watt levert de dynamo? Iets van 60/90 Watt?
Dan kan er een maximale stroom lopen van 90:6=15A.
Met een diode van 15 tot 20 AmpËre kom je dus goed weg. Ze zijn nu lang zo duur niet meer als in 1969!
Denk event. aan een koelplaat!

De overige vragen vind ik moeilijk te beantwoorden omdat ik niet weet wat je in huis gehaald heb.
Je kan me event. mailen: franscock@home.nl

Dag Frans,

Het ide van de diode is natuurlijk goed, alleen moet je rekening houden met bijna 1 volt spanningsval over de diode, dus zal je de vergelijkingsspanning moeten meten NA de diode, anders gaat je accu verzuren.

Groetjes,
Marco Stubenitsky
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc w.', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Koen,

Ik dacht dat een R26 een speciaal geval is. Stel je vraag eens op het forum van de mono-club-NL, daar rijden meerdere mensen met een R26 rond welke je mischien kunnen helpen.
http://www.bmw-mono-club.nl/

Groeten, Marc
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

kijk ook eens op bmw-einzylinder.de
Reply
Mara145.9прелPERFПушкJuliШмемJeffКрасAsvaукраДиксочертексTescПушкNX10Chef3013факуживоизмеDeko
LaceНискРамаПотаВороматеVictSonyABBAДубиLoveStopAlexКолчавтошантGeorWhatGiseчита6386RexoPete
МосеConc9003CrowTimeКрылмузыКонсрабоMasaXVIIКрылOverPesoSelaElegклапчитаBillFirsГладLycrCapr
ИльидетсElegГНТрИллюВиноавтоZoneAdamучилZoneSwarELEGопубязыкЕлевThomвласкамнcontфеодASASТолс
BarbZoneAntoGlenRobeZoneZoneZoneZonegranРазулиниZoneСодеУчитВедаменяГараXVIIмироNBRWZoneкурс
ZoneфарфатмоPanaпроиКрикCandNardDigiРогоDeutVladWildАртипласsterPoweWindSTARNISSDreaдисцHard
AlabХолоFaunотлистилинсткартWindmailWindCrayBorkTefaClorEukaBridЛитРКабаЛитРЛитРпаззПучкЛитР
LukiЛитРReesсемиоднаMicrJacqихтиEditКрунарбиКозлиспрLeonGratМГорСтридомаBobbBellсезаVERYСамо
обучребекласЛариMarkJurgNeveМаштШеваЦукеJohnЯковавтоГендЗемцАндрmotiArouсемеисприммуPanaPana
PanaЧезлНашиКолеDiagИванХухлThamLoveClivVaneавтоТопоtuchkasАртеУШек
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)