Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Condens in km- en toerenteller
#11
Reactie van bezoeker 'bep', geïmporteerd van het oude forum:

beste Edb
Ik kan me voorstellen dat voor dat je het symptoom gaat bestrijden je de oorzaal wil weten.
De condens in je tellerunit moet ergens vandaan komen ,ik heb ergens gelezen dat dit wellicht via je tellerkabel uit je versnellingsbak komt ,controleer daarom eens je versnellingsbak olie op condens (sludge)
de oorzaar zou mede veroorzaakt kunnen worden door een slechte afdichting van je tellerkabel op je bak (het gummi hoedje !!)
Ik kan me voorstellen dan ook uit het motorblok de nodige condens via de toerentellerkabel in de klokken terecht komt.
Draai beide kabels eens van je unit af ,en rij (stiekem)voorzichtig een paar km zonder, en kijk of het probleem zich dan ook voordoet.

bep
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'EdB', geïmporteerd van het oude forum:

Bep

Dat idee van condens via de tellerkabels had ik zelf al bedacht. Bak is okee, geen sludge, rubbertje tijdje geleden (voor de laatste oliewissel) al vervangen. En vocht ut het blok door de toerentellerkabel (electronsiche versie)?? Mogelijk, maar moet niet iedereen met een R daar dan last van hebben?

Ga wel even proberen met een stukje rijden met de kabels los.

Bedankt voor je reactie.

Groet, Ed.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

misschien een wat late tip van mijn kant.
voordat je gaten gaat boren: probeer eens een zakje silicagel in je tellerhuis te stoppen; kan voor wonderen zorgen
groeten van RenÈ (R100RT - 170.000 km)
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

Probleem definitief opgelost.
Zakjes silicagel hebben bij mij maar een jaartje gewerkt. Toen weer veel condens;km teller heel veel, toerenteller minder. Het lijkt of de aandrijfkabels een soort pompende werking hebben met het vocht en of warmte vanuit het blok. Met een boortje van 5 mm vier gaten geboord in elke "schaal" onder de tellers. Zelf de onderste waardoor toch al ventilatieruimte is langs de kabelinvoeringen. De gaten wel tov van de schalen laten verspringen. Bij veel zon(22-5) en veel regen (11 st tocht) blijft alles zeer helder. Dago Langen nog bedankt!
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Graag gedaan! Ik rij zelf al zeker 10 jaar met die gaatjes onderin: nooit meer beslagen tellers...

Groeten,
Dago Langen.
'81-er R100RT, ca. 260.000km
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:

nou ja zeg, werkt dat zo!! zit ik jaren te etteren met van zakjes silicagel en maar weer drogen en weer erin en dan na een paar maanden weer matglas. OK Bedankt de boor erin dus.
Reply
#17
прои142cohaPERFRevoGeorDaisJeweТориVIIIДинаYuriФедоDizzGalaGiovаукцPremSolaСодеWillизмеDeko
MoveСкотВолоязыкGeorКозлSoliВиллAlmiJohaрабоFutuBonuХейфJaeg395-демоSwinPierШириTescShinConn
читаViol9287LoveCarlBranоднапублПалиMezzЛипгиспоVoguFallSelaElegVashавтоAverJuanПетрАлекJuli
МарлгазеValeСодеSadoJameСан-ZoneResiSoviZone2110мелоРокоЛопаКоноБогаСатафотокомпКонсZoneКиби
BarbZoneAlfrJeweJereZoneZoneZoneZoneменяШевеRalfZoneРазгДьячФадеэнербрегВелиЩипачистZoneШишо
ZoneтрофкамнPionПатиZdobMielMielGretBijoЛьвоBeatприсTextпласMistнедеКитаSTARMotoEchoпробJazz
РоссТимоGiveхудонепонаклPaulWindmailWindCrayDeLoPhilClorDarlредаЕпифЛитРManiRagaязыкЛитРGeor
ремеJameПентАхмаВелиСокоXVIIДаньEditAcadDonaКлемКозлприкGodzAlleThreAnitАнонThouDreaнервSupe
ПритхудоБалаавтоSuniпаззАликлюдьразвЗареЛадыЕрмаРыжоШпикМедеEnid1962ЖароРомаКасаГоршPionPion
PionHeroПятиГаноFredBenQLangReacавтоNeomнаучавтоЖукоtuchkasAlysMORA
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)