02-04-2005, 10:00 PM
Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Bob,
De kou speelt absoluut een rol. M'n RS draait momenteel met starten langzamer rond dan in de zomer. Tel daarbij op dat er misschien nog een paar kleine dingetjes aan je motor mankeren en je hebt, net als ik (had), een beemer die met kou slecht start.
Ik ben ook begonnen met het vervangen van de accu. Daarmee startte de motor iets beter maar het grootste voordeel was eigenlijk dat ik langer kon starten in de hoop dat 'ie het per ongeluk toch ging doen. De grootste slag heb ik gemaakt door de startmotor te reviseren. Dat was een enorm verschil. Verder heb ik nieuwe bougiekabels gemonteerd en de originele bobines ontdaan van corossie op de contacten, zowel uit-als inwendig. (zal jij geen last van hebben). Ook heb ik de massakabel vervangen. Daar was visueel niet zoveel mee mis, maar ik had zo m'n vermoeden over de toestand binnen de afschermingsmantel. Die heb ik achteraf ff opengesneden en dat zei genoeg. Verder heb ik zoveel mogelijk contacten en kabelschoentjes gereinigd. Alles bij elkaar was e.e.a wel tijdrovend maar vielen de kosten enorm mee. (ca 70 euro revisie startmotor en een paar tientjes voor de kabels). Sindsdien blijft de accu op peil met een druppelllader en start ik "onder nul" zonder enig probleem.
Groeten, Coen
R100RS 1977 > 135.000
http://members.chello.nl/c.zondervan
Hoi Bob,
De kou speelt absoluut een rol. M'n RS draait momenteel met starten langzamer rond dan in de zomer. Tel daarbij op dat er misschien nog een paar kleine dingetjes aan je motor mankeren en je hebt, net als ik (had), een beemer die met kou slecht start.
Ik ben ook begonnen met het vervangen van de accu. Daarmee startte de motor iets beter maar het grootste voordeel was eigenlijk dat ik langer kon starten in de hoop dat 'ie het per ongeluk toch ging doen. De grootste slag heb ik gemaakt door de startmotor te reviseren. Dat was een enorm verschil. Verder heb ik nieuwe bougiekabels gemonteerd en de originele bobines ontdaan van corossie op de contacten, zowel uit-als inwendig. (zal jij geen last van hebben). Ook heb ik de massakabel vervangen. Daar was visueel niet zoveel mee mis, maar ik had zo m'n vermoeden over de toestand binnen de afschermingsmantel. Die heb ik achteraf ff opengesneden en dat zei genoeg. Verder heb ik zoveel mogelijk contacten en kabelschoentjes gereinigd. Alles bij elkaar was e.e.a wel tijdrovend maar vielen de kosten enorm mee. (ca 70 euro revisie startmotor en een paar tientjes voor de kabels). Sindsdien blijft de accu op peil met een druppelllader en start ik "onder nul" zonder enig probleem.
Groeten, Coen
R100RS 1977 > 135.000
http://members.chello.nl/c.zondervan