Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Beste mede boxer en K liefhebbers.
Een jaartje of wat geleden kocht ik mijn R1100Rt, niet mijn eerste boxer, en ook niet mijn eerste boxer met ABS.
Wat echter wel voor het eerst is, is dat het resetten van het ABS systeem, dat elke motor doet bij het wegrijden na de start, (het beroemde KLAK_KLAK) zich schijnt te herhalen na een tijdje op toeren te hebben gereden, dus bij een stoplicht of gewoon bij het nemen van een rustige bocht. Er zit echter geen regelmaat in.
Is mijn systeem defect , is het te verhelpen of moet ik er mee leren leven???
groetjes Richard
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:
mijn k11 doet dit ook, af en toe tijdens het wegrijden vanuit stilstand tijdens een rit. Volgens mij is dit normaal . Weet niet zeker.
philip
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Richard,
zelf rij ik ook met een 1100rt, het resetten van de ABS is volledig normaal. Demijne doet dat ook, geen zorgen maken je moet die klak-klak af en toe horen wanneer je terug vertrekt.
Groeten, Marc
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:
ik heb zelf geen abs, maar wel een goede accu. wat ik zo lees en hoor is dit 99% oorzaak van een onwillige, zelf resettende ABS
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Maarten,
Even terzijde en zonder met de vinger te willen wijzen.
Het is niet alleen bij het starten van de motor en het wegrijden dat het resetten van het ABS gebeurt maar ook tijdens de rit na een stilstand.
Groeten, Marc
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:
he marc,
daar hadden de gene waar ik op doel ook last van. gewoon starten daarna wegrijden met het nodige resen geknal waarna of het abs bleef erken of na een paar km wederom ging resetten.
nogmaals, ik heb geen abs, maar het lijkt erop dat de accu toch een zwak punt gaat worden.
Reactie van bezoeker 'Wouter ', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Richard,
Ik heb sinds 1,5 jaar een RT1100.
Bij het wegrijden hoor ik de bekende klik klak, niet alleen bij de start van de rit, maar ook bij het wegrijden bij een stoplicht na stilstand etc. Komt mij niet onlogisch over.
Maar het gebeurd mij nooit in een langzame bocht of bij stapvoets etc, ik moet nl. echt stil hebben gestaan.
PS Wat anders wordt het wanneer bij de start van de rit het abs niet wil in schakelen. Zwakkere accu etc, daar is in dit forum al eerder aandacht aan besteed.
Groet, Wouter