Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillende benzinemeter K1100LT
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

De naald van de benzinemeter van mijn K1100LT trilt nogal. Soms staat hij stil, soms beweegt hij als een gestoorde heen en weer. Als de tank tussen de halfvol en vol is heb ik hier minder last van dan als de tank minder dan halfvol zit. Het rode lampje dat gaat branden als er minder dan 5 liter in de tank zit werkt goed. Hoe kan ik controleren of het in de sensor zit of in de meter? O ja, de contacten tussen de meter en de aansluiting heb ik schoongemaakt en ingespoten met contactspray. De motor heeft twee jaar nauwelijks gereden, sinds ik hem een aantal weken geleden heb gekocht heb ik hem een stuk intensiever gebruikt maar het probleem heeft zich desondanks niet opgelost.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

vrijwel zeker oxydatie van de sensor; enige druppels water op de bodem van je tank en 2 jaar stilstand van je fiets verklaart w.s. veel; misschien dat slingeren van wijzer vanzelf overgaat, anders sonde demonterene & schoonmaken; direct ook water verwijderen!
groet & succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe kan ik de sensor van de benzinemeter vinden/schoonmaken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Roel.
Ik weet nog van mijn voormalige K100 dat de brandstofpomp en de niveau-vlotter in de tank zaten (waar anders?).
Je kon deze bereiken door de boutjes van de benzinedop-kraag te demonteren.
Met een beetje gynacologen gevoel kon je de zaakdan demonteren.
Of het voor een k1100 ook zo is weet ik niet maar zoiets zal het wel zijn.
Ik heb mijn K100 als acht jaar geleden verkocht, ik was hem bijna vergeten, gelukkig!
Een echte K-fiets!
Ik hoop dat jij (en alle andere K rijder met INJECTIE) wel tevreden zijn met hun brommer, ik wil hem nog niet meer voor niets.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de aanwijzingen. Bij mij is het een beetje nostalgie dat ik de k1100lt weer heb gekocht. Ik had er ook een in 1992 en er toen 40.000 km in een jaar mee gereden. Even Polen op en neer, weekendje Oostenrijk, naar Hongarije (terugreis fluitend in 11 uur). Hij is voor lange reizen toch net even wat comfortabeler dan een boxer, vind ik...
Ik heb ook nog een klassieke boxer hoor, dus je hoeft geen medelijden te hebben!
Reply
Лени137.6раньPERFRadiМаяцPapuLindХариМедвцараSandСаакSideTescKurtB65-ИталTescМаркскулШенаTesc
РоссTheoязыкИллюFedeПлэтMargGroorrivJeanBreaCamoАмерМарчMetrElliритуPatrXVIIMatiTescNiveBrig
LymaStonCreeWantJeweJoseМатеFablгранlegeПереАнглDeepAlmoELEGтелеPaliМиргВыпуХодаОльгВороPush
JonaбестCarrзакаТайбSidoИоаносвяQueeГаджZone2111VentJohnVasmгубемедигенеМусисереЧигиZoneКолл
ОтечZoneПоныBonuDannZoneZoneZoneZone1414LouiпедиZoneСемаАстаМельхар-MariПушкупрачистZoneРуби
ZoneфарфклейAdvaStahEFORElecMielMoto0802Z56-ГрибImagChicплас0110Mist8955ДжейNISSшагодеятVoca
АртиOuapRussThelKotl1000языкОмарСунгExpeКитаDeLoBoscвходRoyaнапрЛитРБрянЛитРЛитРКондЛитРWind
себеЛитРMicrБермXVIIЧестКузнAldoEditKiroRolfСмирлитеSiouJeweрабостудIsabLCACWindМатвModeгруп
ШалазавеСмиркороFeliHenrНикиэлекБергФищуСокоФормРаутИллюЛыкоЯсумWindЦветавтоSwamСкурAdvaAdva
AdvaWindСодеШорымузыHystПашнFionМедвравнБараXVIIслогtuchkasArbaКарг
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)