Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
contactloze ontsteking
Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo R vrienden,

Ik loop al een tijde je denken om de contactpunten van mijn R te vervangen voor een alternatief, als newtronic.
Nu is dit nogal een behoorlijke uitgave (
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

zeker als je niet zo veel rijd, zal het niet veel voordelen bieden. Contactpuntgestuurde onstekingen zijn altijd al heel betrouwbaar en onderhoudsarm geweest. Als er wat stuk gaat kan ieder dat goed herstellen.(reservesetje meenemen en vergeet de condensator niet) Achteraf ingebouwde elctronische ontstekingen kunnen stuk gaan onderweg en dan?
groetjes marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dennis,

Er is juist een hele discussie gaande bij "doppelz¸ndung" en "dubbele ontsteking op...."
Daar vind je ook ervaringen over het vervangen van punten door electronica, o.a. de mijne.
Groet, Frans.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dennis,

Ik heb in 1990 een Boyer electronische ontsteking gekocht. Een keer ingesteld en 10 jaar later eens gecontroleerd op het ontstekingstijdstip. Blijkt perfect. Ik heb nix dan lof over dit soort ontstekingen.
NB: ik heb inderdaad een reserve contactpuntensetje, condensator en grondplaat altijd bij me, maar nooit hoeven te gebruiken.

Kopen dus.

Johs
Reply
Reactie van bezoeker 'hans mous', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Dennis,

Ik heb in 1990 een Boyer electronische ontsteking gekocht. Een keer ingesteld en 10 jaar later eens gecontroleerd op het ontstekingstijdstip. Blijkt perfect. Ik heb nix dan lof over dit soort ontstekingen.
NB: ik heb inderdaad een reserve contactpuntensetje, condensator en grondplaat altijd bij me, maar nooit hoeven te gebruiken.

Kopen dus.

Johs
Reply
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

volgens onze collega van www.boxerworks.com [BMW forum] is de gel accu juist zeer aan te bevelen voor onze ouwe R-en ! Meer aanvangsspanning, daarom makkelijker starten. De opgegeven waarden zijn lager dan de traditionele accu, maar naar ik heb begrepen is de geleverde stroom hoger door de andere werking van de gelaccu.

Iemand anders hier ervaring mee ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans L.', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je een link naar dat draadje in dat forum?
Reply
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zie dat de moderater het wijs acht om mijn antwoord te verwijderen. Ik plaats het gewoon nog een keer, dit is tenslotte een forum waar iedereen iets van wil leren.

http://www.boxerworks.com/message.phtml

leidt rechtstreeks naar het forum. Zoek vervolgens op 'gel battery' en je krijgt een hoop info.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans L.', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, dat vond ik ook al zo gek, dat verwijderen. Maar ik heb dat forum gevonden, hoor. Bedankt!
Reply
Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum:

Hai Bob,

Dat het verwijderd was zag ik van middag ook in eens.
Helaas heb ik het stuk over de gel accu op de site niet gevonden ( wel veel andere informatie, dank je).
Ik wacht nog op beter weer tot ik weer aan m'n R kan gaan werken ( moet nog buiten).
Ik wil ook alle andere mensen ( R- Vrienden) bedanken voor jullie reacties.
Hier kom ik weer een stuk verder mee om mijn liefje op de weg te houden.

Iedereen bedankt en wie weet komen we elkaar tegen op de weg.
Dennis ( Donkerrode R100Rt zonder zijkappen, verloren bij 180 km/u).
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)