Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stotteren K100 RT
#1
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Stotterende BMWK100RT; wanneer de motor behoorlijk op temperatuur is (bij koude motor geen last! - bijvoorbeeld de eerste paar kilometers). Bij het naderen van rotonde of stoplicht of bij het optrekken, stottert ie tussen de 2000 en 3000 toeren Het lijkt erg veel op het niet goed contact maken van......ja wat?
Tijdens het touren of rijden op de snelweg geen enkel probleem. Ook niet bij inhaalmanoeuvre
Wie heeft suggesties om het probleem op te sporen?
1. injectie?
2. bougiekabels vervangen?
3. ringetjes van wat?
4. nieuwe bougies ?
5. ...............

alvast bedankt voor reactie(s)


Reply
#2
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

5. Misschien motertemperatuursensor?
Deze sensor geeft input aan de injectiecomputer over de motertemperatuur en adhv dit gegeven spuit de injectie dan een rijk (koud) of arm (warm mengsel in.

Een andere indicatie om dit verhaal te bevestigen is hoog B-verbruik en roetige bougies.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Bedank voor reactie. Geen hoog benzineverbruik (rijd ongeveer 1:17 tot 1:20 (rustig touren. Bougies zijn niet roetig (heb al eens gekeken. Het zou inderdaad iets te maken kunnen hebben met de motortemperatuursensor. Waar ziet zoiets? (Heb inmiddels handleiding besteld... nog niet in huis).

gr. Jan
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Hans Smeets', geïmporteerd van het oude forum:

Had hetzelfde probleem met mijn vroegere K 100. Temp. sensor (achter radiateur links)bleek bij contole perfekt in orde, toch vervangen en zowaar: het probleem was opgelost! let op de K's zijn ook gevoelig voor water op de bougiekabels. Als deze slecht zijn loopt hij ook niet goed. Tip: haal gewone silikonenkabels bij een automat. zaak niet elegant maar werkzaam en goedkoop. De originele kabels zijn verschrikkelijk duur. succes
Reply
#5
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

5. Misschien motertemperatuursensor?
Deze sensor geeft input aan de injectiecomputer over de motertemperatuur en adhv dit gegeven spuit de injectie dan een rijk (koud) of arm (warm mengsel in.

Een andere indicatie om dit verhaal te bevestigen is hoog B-verbruik en roetige bougies.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Jan:
Geen hoog benzineverbruik (ongeveer 1:17 tot 1:20 bij toursnelheid).
bougies zijn voorzover ik het kan zien in orde.
Temperatuursensor is goed mogelijk. Waar zit deze (handleiding voor BMWK100 is bijna in mijn bezit...)

Jan
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)