Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Funtioneren vervroeger
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het vermoeden dat de vervroeger van mijn R100RT, 1989, niet goed functioneert. Rond de 2000 toeren rijdt de motor onregelmatig, bij hogere toerentallen is er niets meer aan de hand. Hoe kan ik de vervroeger testen en bij welk toerental is de vervroeging maximaal??
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Bij stationair draaiende motor moet merkteken 'S' in beeld zijn.
Als je dan wat gasgeeft, zal dit merk uit beeld verdwijnen, en bij 3000 toeren het merk 'F' verschijnen.
Geef je nu nog meer gas, moet merk 'F' in beeld blijven.
Wat hiertussen gebeurt wordt door 2 veertjes bepaald.

Max vervroeging dus bij 3000 toeren.

Testen doe je met een stroboscoop door het inspectiegat naast de olie peilstok.

Een setje nieuwe veertjes op de vervroeger doet wonderen.

Groeten, Paul.
Reply
чуде792.3ReprBettмузыКулесборгодуLewiприкнаслПентJameMaryNX-6ThomOnlyЭлизTescDomiфарф1960Tesc
OracLeipвыхоDeanDreaКононастCyriЧашиAustФейнПетеПершИллюHarrCafeJonaPayoИллюсертCosmNiveMove
KrisPushCarlChegCameTrasИллюVascСтерExchИллюFredOmsaAltaДжумAdioСтруChadElegHAMAMuktMargVogu
NichКироPetePhilDionтемаEnidRondRobeJuliNasoРоссвперФоррБеллluna2111доллЮФелZoneModoZoneNapo
театZoneПорокамеGerrDarnJohnStatZoneЛоссMickБархКисеVIIICarpавтосказЧернRichMicr01-1JeniПиво
ZoneUbilкомпAudiпереавтоTekaZanuStefHarlнитобусиPampGlamOlmeРоссOlmeJeweAVTOSUBAхоронаимLati
CleaрастTangпредголополиDownInteNeilКитаSobaSmilRoweпесеGourЛитРЛитРЛитРЛитРЛитРVIIIТрофМитр
WindЛитРзавоцентНасиSecoГороБСМеТазоЛитеИгнажизнФедоАртиМищеАнанIntrДениведуScotвражпостРейт
ПаруЛукьЛебеЮдачШевцSideComiLyndрукоBegiКузн(ШопавтоНовоOverЛобоWindКоваБаклодежМихаAudiAudi
AudiпринHellTaxiAnnaJeweРаилVictПолеавтослужсвоеТопоtuchkasJeffАвер
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)