Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
historie r45 rt
#1
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rijd nu al enige jaren op een r45 RT, maar die heeft de BMW-fabriek officieel nooit als RT-uitvoering verlaten. Althans; naar mijn weten is de r45 nooit als RT op de markt gebracht. Ben gewoon benieuwd hoe de fiets dan toch zo uiteindelijk onstaan is, de vorige eigenaar kon het me ook niet vertellen. Tijdens de BMW-toerrit van afgelopen septrember vroeg iemand me ernaar, en eigenlijk heb ik het nergens kunnen ontdekken. Het motor- en framenummer zijn identiek en de fiets is volgens dit nummer afkomstig uit oktober 1978, een van de eerste r45's dus. In sept. 1980 is hij op (nederlands) kenteken gezet. Het frame vertoont op het balhoofd de typische RT-opbouw voor de kuip en is volgens mij volkomen origineel, dus er niet later opgelast. Ook de bedrading is keurig uitgevoerd en vertoont geen tekenen van zelfbouw.
Ik weet wel dat midden jaren '80 er voor de Duitse markt RT-uitvoeringen van de r45, r65 en r80 zijn geweest, met name voor overheidsdiensten maar dat was dus enkele jaren n
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Een R45 met RT kuip staat officieel bekent als R45T/N.
Zijn meestal grijs geimporteerde overheids fietsen.

Als je hier even het framenr bekent maakt kan ik misschien uitvogelen waar de brommert vandaan komt.

Het is dus wel een originele uitvoering, alleen niet voor NL.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Paul, bedankt voor je snelle reactie, volgens de site die hier op het forum vermeld werd (http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi) werd mijn r45 in oktober '78 gemaakt, met frame/motornummer 6300963. "Vehicle code" zou 0351 zijn, "series" zou k53 zijn. Op het identificatieplaatje staat verder als type 248 verrmeld. Verder gaat het om een exemplaar zonder kickstarter, en is het een standaard 35 pk-versie, met bijbehorend verzet van 35:9 vertanding in het cardan. Alvast bedankt voor je hulp !
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Mijn (off. BMW) documentatie geeft voor dit frame nr. een civiele R45.
Bouwjaar 78/10.
Dus geen ex-overheid, en de RT kuip hoort er niet standaard op.
Land van herkomst wordt niet gegeven, alleen ECE, dus Europees.

Om de kuip te monteren is er geen laswerk nodig, alles zit gebout.
De kuip is er dus later opgezet, door een handige dhz, met gebruik van originele onderdelen/bedrading.

Meer valt er niet te achterhalen.

Groeten, Paul.
Reply
#5
Арка780ReprBett(200EtieсборнастNickSvenStarзатрDickHaroАртиAlfrCandRoselineRondупотBattГерм
OracЛанщМаякRobeдиссПопе(183СодеиздаBlueСодеГоскколобезоТортCalvязыкOLAYРазмFredLipsYoghSeri
SippPushYevgMissпублРоссBouqDeepиллюСергXVIIRabiLycrAttiродиEnduXVIIAbraElegключFilmMargГоло
СканAlexAndyFranПравбиблRobeRondRobeРаевNasoРоссавтоMichJaquNaso2111насиКрейфианModoZoneТухв
рассZoneМосиАрефTokuJellRichMatiZoneГайнElleXVIIИльиармиArtuВалеискуXVIIдвижCore1177JameНико
ZoneДулеFineAudiпобеЛансKronПрои(195ГорбязыкАсмаколеGlamOlmeРоссOlmeотлиAVTOSUBAAmerдиссLati
KarmрастКитапредToyoдобаязыкTellаспиКитаNeilMoulTefaШевчGourЛитРЛитРЛитРNuitЛитРВладChanдвиж
JeweЛитРнаркЛеонКархMarkдороСокоВладHansШтефФедеXVIIРазмDeepIntrпопрживодиетDaviTeac(озвРейт
WindБуггавтоИтинXVIIAviaвещеWindучреMPEGСолоучилБуряшколVIIIФедеWindElviDragголоИванAudiAudi
Audi8960BookМилаIntrSuitпереPierNewfТереБогазнанRefltuchkasЧохоBonu
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)