Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IS MINDER BETER? VAN 5 NAAR 4 BAK
#1
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

GAAT OVER MIJN 1987 R65ER. MIJN 5 BAK IS ZIEK. MAAR IK HEB EEN GEREVISSERDE 4 BAK. EEN VERSNELLING MINDER MAAR EEN KICKSTARTER ALS EXTRA. IK BEN GEK OP KICKSTARTERS. WEET IEMAND OF DE EINDOVERBRENGINGEN EEN BEETJE GELIJKOP LOPEN?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Christophe', geïmporteerd van het oude forum:

hÈ, dolf,
gebruik svp normale letters zoals iedereen hier. dit doet pijn aan de ogen!
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

4-bak gaat niet passen op de koppeling van een R65.

Misschien dat het gaat met een komplete vliegwiel/koppeling van een /5-/6, maar ik weet niet of dat zomaar gaat.

Beste is een ruilbak, of zelf reviseren.

Groeten, Paul.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi
Dan kan je de versnellinsbak vast wel ergens omruilen, met een bak die wel bij jouw motor past! Groetjes. Peter.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry Christoffe! Maar als ik geemotineerd raak pakt mijn pink de 'caps lock' toets mee...de anderen bedankt voor de info! En ik ga dus een gereviseerde 4 bak ruiken tegen een vijfbak. Blijkbaar. Iemans aanspreekbaar?

Dolf
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Dolf,

De 4 bak kan je wel aanpassen op de R65.
Dit kan op twee manieren nl:
het vliegwiel veranderen.
het sluitdeksel van de versnellingsbak veranderen.

Richard
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Richard. Dacht ik dat ik er met een halve dag werk vanaf was. De vierbak=gereviseerd dus goed. Leek me de meest briljante oplossing. Ik ga nu kijken of ik de mijne niet kan ruilen tegen een vijfbak. Of dat ik mijn vijfbak eerst toch maar probeer te maken. Voorlopig heeft het sleutelwerk duidelijk gemaakt dat de achterste krukaskeerring zweet. Ga ik die eerst maar ff doen. Meteen meten hoe dik mijn koppelingsplaat is... De o ring achter het oliepom[pdekseltje. Zalig sleutelen aan een BMW!
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'dolf', geïmporteerd van het oude forum:

GROOT NIEUWS!!! En dat is expres geschreeuwd. Om mijn rouwproces te verwerken schoof ik de gereviseerde R75/5 vierbak achter mijn 1987Èr R65 blok. Alles past!!! Alleen de luchtfilter huisdingen die erbij horen steken boven mijn r65 carterhelften uit. Maar dat is extra mooi! Erg handig dus voor mensen die vinden dat vijf versnellingen er echt teveel zijn.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Kreeg ik via Jan Beck, ook een klant van de Hobbyist! Voorlopig ga ik voor de knuffel! een aangepast hefboompje misschien? Dolf,
Hou me op de hoogte. Ik denk al 51 jaar dat het wel past maar dat de
koppeling niet werkt.De slag is te klein om de koppeling in te drukken.
Ook een andere koppelingsplaat past niet ,dan moet je ook het vliegwiel
vervangen.
Kan wel maar moet uitgeshimt worden.
Lukt het je toch, dan krijg je van mij een zoen op je voorhoofd.

JB
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Dolf,

Ik rij zelf met een 5 bak van de /7 achter een 1000 blok uit '82 met licht vliegwiel. Ik heb de afstand tussen draaipunt en drukpunt van de koppelingshefboom vergroot. Hier rij ik al 7 jaar mee.
Als je meer informatie wilt hebben moet je effe mailen.

Richard
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)